Klippa håret KORT

pepp

Trådstartare
Kära bukefalister, jag vet inte vad jag ska göra.... just nu är håret på utväxt, dels för att spara ut längden, samt min normala hårfärg.

MEN nu har jag börjat få dille på att klippa av det, mycket. Jag vet dock inte alls om jag skulle passa i det, senast jag hade jättekort hår (i nån slags omodern frilla) så blev jag kallad för pappas son på sjukhuset :banghead: nu har jag ju visserligen fått bröst också, men är ändå rädd att folk ska tro att jag är en karl, hahaha.

Såhär ser håret ut när det är som längst:
picture0009_51fa77ba9606ee5b81c8a2f7.jpg

(Hade ingen bättre bild, men ja, några centimeter nedanför axlarna.)

Och ungefär såhär nu:
547434_10151132557251841_1393570959_n.jpg

(fast ljusare)

Brukar oftast klippa en vanlig page under axlarna, men hade varit kul med förändring dels för att det går snabbare att spara ut hårfärgen :p men är livrädd att jag ska h a t a det!
 
Senast ändrad:
Sv: Klippa håret KORT

Tänker mest att det är folk med lite mer edgy, skarp ansikte som passar i snorkorta frisyrer... men jag vet inte! GAH!
Har klipptid på lördag....

Dessa frisyrer tycker jag tex är assnygga:

Bild2-029.jpg

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaazk.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Klippa håret KORT

Den frisyren var jättesnygg!

Tror du skulle passa bra i den :)

Önskar jag vågade mig på en sån frisyr men jag har inte den rätta ansiktsformen för att kunna bära upp en sån frisyr.
 
Sv: Klippa håret KORT

tror en sådan risyr skulle klä dig, klipp! Enda nackdelen med en sådan frisyr är ju att man kan se bra dum ut om man vill spara ut det igen. Men klipp vettja! Jag tycker det är supersnyggt med kort hår på tjejer, har själv haft det mycket, även om jag nu lyckats spara ut det ända ner till axlarna utan att ta till saxen. Lite sugen är jag dock...
 
Sv: Klippa håret KORT

Visst var den!
Ja, man är ju så jäkla nojjig, visst hår växer ut, men det tar ju eeeeevigheter...
Såhär ser håret ut uppsatt ibland:

picture0008_2_51fa83d4ddf2b36c4c4a96a7.jpg

20130621_151420_51fa8497e087c34c069189ba.jpg
 
Sv: Klippa håret KORT

Du har ett jättefint ansikte så jag tror att du skulle passa jättebra i en kort frisyr! :)
 
Sv: Klippa håret KORT

Ja men du skulle definitivt passa i den frisyren :)
En bra frisör "klipper in" din lugg i frisyren tills den växt till sig lite så den kan bli en sidbena som på bilderna. Eller din lugg är kanske längre än vad det ser ut och går att lägga som sidbena redan nu?
 
Sv: Klippa håret KORT

Gaah! Nu vill jag också klippa mig :p
Men det vore på tiden faktiskt.
 
Sv: Klippa håret KORT

Jag tror att du skulle passa bra i kort hår! Det tycker jag faktiskt att de flesta gör. :D

Jag själv hade väldigt kort hår ett tag med betydligt längre lugg, och efter det är jag betydligt mindre rädd för att klippa då man ser hur snabbt det växer ut. Nu är håret ganska långt igen. :)
 
Sv: Klippa håret KORT

Åh, tack för era svar!
Ska skriva ut bilderna och höra med frisören också :)

Grejen är ju att det skulle vara så SKÖNT, jag är världens lataste människa och kliver i princip upp ur sängen och går till jobbet, utan att borsta håret, haha, så en kort frisyr underlättar ju!
Luggen är längre än på bilden nu :) ungefär som andra inspirationsbilden!
 
Sv: Klippa håret KORT

Ja men då så! Bara kör! :)

Har själv precis suttit och kollat igenom liknande frisyrer men jag är alldeles för feg :o
Ändå har jag haft en väldigt kort page en gång i tiden som knappt gick ner till hakan och var lite uppklippt där bak.
 
Sv: Klippa håret KORT

Gud, jag vill också! Men nojjar över precis samma sak. Har inte heller det där finlemmade, "skarpa" ansiktet som jag tycker många som passar i kort hår har. Framförallt så "saknar" jag haka/käklinje :o Samtidigt så går jag ju ständigt runt med håret uppsatt och det funkar ju... Antar att det sitter en viss säkerhet i den där knuten bak i nacken.

Har tänkt pallra mig iväg till frissan imorgon, får se om jag vågar klippa mer än mitt standard "axellånga".
 
Sv: Klippa håret KORT

Åh, tack för era svar!
Ska skriva ut bilderna och höra med frisören också :)

Grejen är ju att det skulle vara så SKÖNT, jag är världens lataste människa och kliver i princip upp ur sängen och går till jobbet, utan att borsta håret, haha, så en kort frisyr underlättar ju!
Luggen är längre än på bilden nu :) ungefär som andra inspirationsbilden!


Tyvärr är det en vanlig missuppfattning att det skulle vara enklare med kort hår, men det är det inte. Jag har själv haft samma frisyr som på bilderna och många andra väldigt korta frisyrer och håret behöver oftast blötas, fönas och stylas med vax varje morgon, annars står det åt alla håll! Långt hår är det som är "enklast" eftersom det kan man enkelt sätta upp.

När jag får kunder som vill klippa en kort riktig frisyr så brukar jag fråga om de är villiga att lägga iaf 10min på styling på morgonen, är de det så är det bara att köra.

/Frisören
 
Sv: Klippa håret KORT

Håller med om att det korta kräver mer jobb för att bli en frisyr, men till skillnad mot mitt långa krull så är det iaf en frisyr :)
Och om jag gör i ordning mitt så håller det sig i flera dagar så länge det inte blivit blött (plattar det i nuvarande frisyr) kanske behövs lite spray någon gång bara.
 
Sv: Klippa håret KORT

Den i mitten var ju grymt snyggt!
Den hade jag klippt direkt om jag vågade.
 
Sv: Klippa håret KORT

Tror inte min ansiktsform är gjord för kort hår :(
Det är bara därför jag tvekar.
 
Sv: Klippa håret KORT

Dom två översta var ju assnygga!
Jag avbokade min tid idag tyvärr, ekonomin är lite skral :( men jag tror inte att jag vågar heller.... att man ska va så feg!
Såhär ser håret ganska exakt ut nu:

936508_10151483084306841_39523922_n.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp