pinky
Trådstartare
Jag tänker ta min häst till klinik för att utreda en massa konstiga hältsymptom som jag upptäckt. (Misstänker rygg/höft/bakben...) Jag har aldrig gjort det förut, och har heller aldrig behövt utnyttja försäkringen. Så hur gör man??
*Vad brukar ett klinikbesök med hältundersökning kosta? (Kanske jag inte ens behöver fundera på att blanda in försäkringsbolaget... Och jag förstår att det beror på eventuella behandlingar.)
*Ska man ringa försäkringsbolaget innan man åker och höra så att de "godkänner" den kliniken? (Tänkte åka till Borlänge)
*Försäkringen ersätter inte:
undersökning och behandling som
inte är medicinskt motiverad eller
utförts enligt veterinärmedicinsk
praxis.
Vad menas med det? Får jag inte ut något om de inte skulle hitta något fel?
Jag har en A1 försäkring i Folksam med 30 000 vet.vård och 10 000 liv. Har läst i villkoren, men det är lite luddigt språk ibland.
Lite förvirrad och orolig är jag också...
*Vad brukar ett klinikbesök med hältundersökning kosta? (Kanske jag inte ens behöver fundera på att blanda in försäkringsbolaget... Och jag förstår att det beror på eventuella behandlingar.)
*Ska man ringa försäkringsbolaget innan man åker och höra så att de "godkänner" den kliniken? (Tänkte åka till Borlänge)
*Försäkringen ersätter inte:
undersökning och behandling som
inte är medicinskt motiverad eller
utförts enligt veterinärmedicinsk
praxis.
Vad menas med det? Får jag inte ut något om de inte skulle hitta något fel?
Jag har en A1 försäkring i Folksam med 30 000 vet.vård och 10 000 liv. Har läst i villkoren, men det är lite luddigt språk ibland.
Lite förvirrad och orolig är jag också...