klickerträning

Nominous

Trådstartare
vilka här annvänder sig av klicker när ni tränar era hundar?

jag har fått tipset att annvända klicker när jag utställningstränar min unghund. det tror jag är en jättebra idé.

vad har ni för åsikter och erfarenheter av klicker?
 
Sv: klickerträning

Jag kör med klicker då och då, särskilt i freestyle och vissa moment i lydnaden.

Min hund svarar jättebra på klicker vid såna här tillfällen (dock inte när det gäller gå fint i koppel eller skvallerträning....). Klickern gör det ju så mycket enklare att belöna just det där lilla som bara vara i en halv sekund eller så.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
634
Senast: Puffindog
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 771
Senast: Tiffany
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 767
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp