Join Me

Trådstartare
HJÄLP! :cry:
Min Islandshäst har kliat sin svans hela vintern. Jag har tvättat henne med PROB, använder PROB-olja. Jag har tvättat henne med Coopersect, ifall hon skulle ha ohyra. Inget har hjälpt!

Hon äter Hestamix sedan 1 mån. tillbaka. Före det åt hon havre.

Nu har hon även börjat klia manen, vad skall jag pröva till näst?

Sv: Kliar sig

HJÄLP! :cry:
Min Islandshäst har kliat sin svans hela vintern. Jag har tvättat henne med PROB, använder PROB-olja. Jag har tvättat henne med Coopersect, ifall hon skulle ha ohyra. Inget har hjälpt!

Hon äter Hestamix sedan 1 mån. tillbaka. Före det åt hon havre.

Nu har hon även börjat klia manen, vad skall jag pröva till näst?

Vet inte var du bor men vissa eksemhästar kan börja klia sig nu.
tagit ut veterinär som fått kolla på hästen?denna kan avgöra vad som behövs göras.Hydrokortison är klådstillande & ibland kan vet ge vaccinationer med kortison till hästen.

Liknande trådar

Kropp & Själ En del av er minns säkert min följetong om kliande hud, och nej, besvären är inte över. Jag ska försöka göra en kort sammanfattning av...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
14 479
Senast: Petrow90
·
Hästvård Jag har en Islandshäst som sedan en dryg månad tillbaka kliar rumpan, svansen och mankammen. Hon sätter vanligtvis svansen i krubban och...
2
Svar
26
· Visningar
5 964
Senast: Seabaz
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 554
Senast: Irival
·
Hästvård En häst i stallet där jag håller till har någon form av klåda som pågått några veckor, kanske upp till ett par månader, ingen annan häst...
Svar
3
· Visningar
1 117
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka