kliar i tänderna?

G

Galore

min lillkisse är runt 1½ år nu, och han har börjat tugga på allt
Jag vet ju att hundar byter tänder antar också att katterna gör det?
Hur kan jag isåfall underlätta för min bebis?

Sv: kliar i tänderna?

1,5 års ålder är bra sent att byta tänder i så fall? Hundar gör det mycket tidigare i sin utveckling. Hur ser katten ut i munnen i övrigt?

ser ut precis som han alltid gjort, men tanmd bytningen är enda anledning jag kan komma på, du kanske vet mer? :)

jag har varit utomlands nu i tio dagar, han har gjort såhär sen jag kom hem. Kan det påverka? Usch, han ser så besvärad ut.

Vad jag förstår brukar de byta tänder när de är runt halvåret. Om han har börjat bita i allt nu är det nog snarare något annat som besvärar honom. Om du öppnar och kikar, verkar tandköttet irriterat? Inget som har fastnat i halsen?

Får du inget bättre råd här skulle jag slå en pling till vet och fråga vad de tror. Låter konstigt att katten började så direkt och verkar så ihärdig som du beskriver.

Det hände inget med katten medans du var borta? Har den varit hos bekanta eller på katt-pang?

Senast ändrad:

Tandbytet sker precis som trollet skriver runt halvåret, så det har din bebis gjort för länge sen. Verkar den besvärad skulle jag ringa vet, det kan vara inflammation, tandsten eller annat.

Min ena katt, den yngsta som är född i slutet av mars i år tuggar på papperskartonger. Han är helt tokig i att tugga sönder kartong och det beror nog på att det kliar i tänderna. Men om katten är 1 1/2 år så är det nog lite sent för tandbyte.
Lumix%202008-10-12-12-50-38_030.jpg

han var här hemma, med bekant som bodde här. usch :(
blir till att ringa vet imon när man vaknar. Tandköttet ser normalt ut så vitt jag kan se.

Uppdatera gärna efter kontakt med vet, jag är mycket nyfiken på vad det kan vara. Om det inte bara är en "nyck" kisssen fått vill säga.

han har inte tuggat mer nu. vet inte om det var nåt protest grej för jag åkte? men ska kanske ringa och höra ändå?

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
379
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama