Kliar i öronen

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare RebeckaKihlberg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 021
R

RebeckaKihlberg

Lillkisen här hemma kliar sig jätte mycket i öronen, dom är rena och fina och jag ser inget som kan vara "fel"..tänkte att de kanske sitter skit djupt eller vad man ska säga...och jag vet att med hundar finns de ju "öron rens"....finns de till kisar åxå?!?!

Sv: Kliar i öronen

Om du sticker ner en tops och det ser ut som kaffesump har katten troligtvis öronskabb.

Man tar kontakt med veterinären och får recept på örondroppar.

om det är skabb, testa med fronline (finns på apoteket) är egentligen mot div. annan ohyra som fästingar tex. men funkar bra även på öronskabb. Droppa ngn droppe i varje öra, vänta fyra dagar och droppa i en droppe till i varje öra. Funkar inte det så åk till vet. och be om ivomec-spruta det tar kål på det mesta.
Nin

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 342
Senast: ameo
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
905
Senast: Krålus
·
Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 489
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
2 130
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka