Mitrolle
Trådstartare
Behöver förslag på vad det kan bero på. Min häst har nu sen en vecka kliat sig på bålen, mestadels bakdelen men även ljumskar och lite på buken. Hittar ingenting konstigt i pälsen alls. Hästen är tvättad med Hexocil utan resultat, har provat switch utan resultat samt provat att sprita, men inget funkar.. Börjar nu verkligen fundera på vad det är för fel. Hon är pigg och glad, äter/dricker som hon ska, ingen feber och är bra i magen och allt sånt. Det enda är att det verkar klia något ofantligt.
I natt hade de missat att ta på stalltäcket så då hade hon kommit åt att klia sönder sig med tänderna. Känner att jag måste få ordning på det här nu, synd bara att det är helgdagar...
Ska självklart prata med veterinär men tänkte att det kanske är någon som har varit med om något liknande som kan berätta om det.
I natt hade de missat att ta på stalltäcket så då hade hon kommit åt att klia sönder sig med tänderna. Känner att jag måste få ordning på det här nu, synd bara att det är helgdagar...
Ska självklart prata med veterinär men tänkte att det kanske är någon som har varit med om något liknande som kan berätta om det.
Senast ändrad: