Klättring...vilka muskler ...?

K

klabbarparn

Om man klättrar i "mellanbrant" backe i skritt o har hästen i lång, låg form, vilka muskler tränas mest då?

Sv: Klättring...vilka muskler ...?

mest har jag ingen aning om. MEN kan säga att alla muskler man vill berörs. samma muskler som vid god ridning men med garanterad rygg om hästen går i ett bra tempo och inte skenar överilat, för då sänks ryggen.

Sv: Klättring...vilka muskler ...?

Förutsättningen är att hästen har en fri hals och huvudform samt en passande sadel.

Då kan du komma åt både över och underlinje, dvs mag och ryggmuskler samt korsets muskulator.

Det är ju rätt allsidig träning, men att klättra i en mellanbrant är ju ett bra sätt att få hästen att välva ryggen uppåt på ett naturligt sätt.

Brantare backar tänker jag skulle ta mer på bakben och rumpa

Liknande trådar

Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: Blyger
·
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
482
Senast: Cattis_E
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
547
Senast: MiniLi
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
815
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama