Klassindelning

R

roslagen

Kan någon hjälpa en annan som inte tävlat sedan Fred Flinta uppfann hjulet?:o

Hur översätter man klassindelningarna

CIC*
CIC**
CCI**

till vanlig hederlig svenska?

Sv: Klassindelning

CIC = kort internationell
CCI = lång internationell
* = ung MsvB
** = ung MsvA

Är du med? ;)

Kan någon hjälpa en annan som inte tävlat sedan Fred Flinta uppfann hjulet?:o

Hur översätter man klassindelningarna

CIC*
CIC**
CCI**

till vanlig hederlig svenska?

Vi gör om dom till svenska istället först då heter dom

CNC * = Msv B
CNC** = Msv A
CCN** =Msv A tredagars förr med steeple och distanser men nu är dom borttagna.

Jag skulle säga att den internationella klasserna är ett snäpp högre svårighetsgrad än på våra stjärnor här

Dvs

CIC* är som en svensk ** bana

CIC/CCI ** mer som dom svenska svårklassbanorna vilket inte säger så jäkla mkt egentligen men alla dom CIC ** som gått i Sverige på vara svårklassbanor så har det i stort sett varit samma bana som dom nationella ***

Sedan finns det vissa variationer givetvis men såhär tycker jag att det är iallafall.

Miss know-it-all här ovan fick ju inte hejd på ordflödet och hon var lite utförligare än jag. ;)

Vi gör om dom till svenska istället först då heter dom
Det var ju precis det jag bad om, att få dem översatta till vanlig hederlig svenska:angel:

Bortsett från det, dessa klasser som skapade min förfrågan gäller bla Fontaineblue CIC*, Dijon CCI** vad har du att säga om dessa tävlingsplatsers svårighetsgrad?

Det var ju precis det jag bad om, att få dem översatta till vanlig hederlig svenska:angel:

Bortsett från det, dessa klasser som skapade min förfrågan gäller bla Fontaineblue CIC*, Dijon CCI** vad har du att säga om dessa tävlingsplatsers svårighetsgrad?

Å just där har jag inte varit men Lena har iallafall varit i Fontainebleau.

Å skall vi jämföra med vår enda svårklassbana vi har kvar nämligen Segersjö så är säkert Dijon betydligt svårare

Hm, jag tittade inte så noga på den * i Fontainebleau när jag var där men den *** var rätt knepig iom att det är WC.

roslagen--> kort = endags (fast oftast över 3 dagar) lång = tredagars men numera utan distans och SC.

På en lång tävling är terrängen längre än på en kort också

Fast på ditt svar lät det som att enda skillnaden var att den ena var på en dag och den andra över tre nu när SC är borta. Så därför skrev jag till att terrängen är längre även utan SC om någon skulle ha trott något annat ;)

*kl* JAG har iallafall fått svar på det jag undrade och är tacksam mot er alla, även om ni uttrycker er lite olika:D

Fast på ditt svar lät det som att enda skillnaden var att den ena var på en dag och den andra över tre nu när SC är borta. Så därför skrev jag till att terrängen är längre även utan SC om någon skulle ha trott något annat ;)

Ja Lena vet du , hon tänker bara rent elitiskt hon förstår inte att det faktiskt finns dom som inte fattar exakt hela innebörden på direkten när hon skriver något :devil:

Nej och jag fattar inte att någon ens hade något behov av att ens skriva något efter mitt inlägg, det fanns ju liksom inte mer att säga efter det
Jag kan hålla med om att infon var glasklar efter era inlägg!:p

Ja Lena vet du , hon tänker bara rent elitiskt hon förstår inte att det faktiskt finns dom som inte fattar exakt hela innebörden på direkten när hon skriver något :devil:
Nu var det ju roslagen som ställde frågan och då vet jag att jag inte behöver vara lika pedagogisk som när jag skriver till... dig tex. :angel:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
640
Senast: Alexandra_W
·
Fälttävlan Hej! Jag har på sistone funderat över tävling med ”min” islandshäst, men jag vill inte tävla i femgång/fyrgång. Då både jag och hästen...
Svar
11
· Visningar
2 748
Senast: xfie
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Sirap
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023