J
jessie90
Det här kanske är en dum fråga, men i hoppning kan man tävla d ponny i storhästklass. Kan man det i dressyr också? Kan man skaffa storhästlicens åt en C eller D ponny?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Loppanpoppan skrev:Tycker inte ponnier har i storhästklasser att göra öht. Är man över 18 år och vill tävla får man skaffa stor häst. Det är ju inte för inte som det finns regler eller hur??
Darbhanga skrev:Vet att Tralopp här på Buke rider St Georges på sin kat D arab.
MichaelsBeerbaum skrev:Man kanske är för kort för att ha/rida storhäst, t.ex en tjej som jag träffade när jag provred en häst, hon var för kort för en häst som var 1,52 Dessutom kanske man vill ha kvar sin älskade ponny (själv har jag ingen ponny och rider inte ponny)
Loppanpoppan skrev:Vill man ha kvar sin älskade ponny får man nöja sig med att inte kunna tävla helt enkelt. Väldigt få ponnier har på storhästars plan att göra öht. Visst finns de, men de är få. Likaså finns det få små vuxna som inte kan rida en häst på 149 cm i mkh och därmed tävla storhästklasser.
Varför inte skippa alla kategorier och slå ihop hela högen?? Rättvisa åt tävlingsfolket!