Klass halvfoder

paradiset

Trådstartare
Hmm om man har en hund som ej tål spannmål och inte äter torrfoder. Och dessutom kliar av för högt protein och skulle må bra av att få äta en större giva mat för att känna sig mätt. Dessutom är lågpresterande och kastrerad. Kan man ge ett halvfoder då som klass tex och tillsätta standardts vitamin och mineraltillskott samt fiskolja?

t ex

KLASS KÖTTMIX
ANVÄNDNING
Naturligt, färskfruset kompletteringsfoder för alla hundraser som blandas med vegetabiliskt tillskottsfoder och vitamin- och mineraltillskott innan utfodring. Fodret kan även användas som tillskott till helfoder för hårt arbetande hundar.

FÖRVARING, TILLAGNING OCH HÅLLBARHET
Skall förvaras vid -18 C eller kallare.

Tinas innan utfodring

Hållbarheten i kylskåp efter upptining är max 24 timmar.

Får ej förvaras i plastförpackningen efter upptining

Hållbarhet 9 månader efter tillverkningsdatum

INNEHÅLL
En specialblandning av vom, muskelputs och inälvsmat av nöt (lunga, strupe, lever, hjärta och njure)

NÄRINGSVÄRDE VÅTVIKT
Protein 13%

Fett 11%

Omsättbar energi 590kJ/100g

eller deras andra med 14% fett
Då får jag ett så rent foder som möjligt. Ris kan jag ju tillsätta ev.

Sv: Klass halvfoder

Om hunden inte tål spannmål finns ju Vom og Hundemat (färskfoder) Dock kan jag inte ge några egna åsikter än men jag ska byta till det fodret senare när vårt foder tagit slut för hunden vill inte ha torrfoder.

Kolla deras utbud, jag vet inte vad för högt proteinvärde är för din hund.

Nej det är det enda jag med säkerhet kan säga han inte tål-tokkliar. Av vete och korn diffusa problem som lätt klåda, kletig, lös avföring för ofta osv.

Han äter det nu och jag är jättenöjd utöver att man inte kan välja utan att få kyckling i.

Hursom blir det inget foderbyte än. Kycklingfodret ska utvärderas ensamt när torrfodret är slut ( Det är godis ) Ifall det är ngt i det som gör ngt, b la fiser han av ärtorna i torrfodret :crazy: )

Men det största problemet med VoH jag har är att han är inte nöjd efter sin lila portion och jag kan inte ge mer. Han letar mer mat och får nöja sig med tuggben.

Tänk på att protein 13% och fett 11% är näringsvärde i våtvikt, omräknat till torrvikt blir det rätt mycket.

Tex. på Klass köttkross är näringsvärdet per 100 g: 13% protein och fett 14% omräknat till torrvikt blir det per 90 g = 43,2% protein och 46,8% fett.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka