Klarar hon ett luciatåg?

Turnar0und

Trådstartare
Min häst är under igångsättning efter en skada. Hon var i bra kondition innan hon skadades, och var aldrig helt avställd utan skrittades ca 30 min varje dag för hand under 1½ månad. Nu har vi börjat sätta igång henne igen, och de första tre veckorna skrittades hon för hand/töm ca 1h varje dag, och nu sitter vi på henne ungefär 2-3 dagar i rad i ca 45 min, tömkörning 1 dag och vila osv.

Imorn är det luciatåg i ett av grannstallen. Om vi skulle vara med på det innebär det ca 5 min gångväg dit, och sedan lussning. Tror ni hon klarar av det? Jag kan ju självklart hoppa av tåget närsom, eftersom det är i våra hemtrakter, men det kanske ändå blir uppemot en timme. Till saken hör också att jag är invalido ;) och inte kan sitta av för att leda henne.

Hur verkar igångsättningsplanen annars? Går det för fort, tar jag det överdrivet lugnt etc? Hon är ganska gammal (18 år) och jag vill bara att hon ska hålla ett bra tag till.

Sv: Klarar hon ett luciatåg?

Klart du kan va med på luciatåget :D

Ni skrittar väl bara ?

Hare bra ;)

Sv: Klarar hon ett luciatåg?

Ja självklart bara skritt! Jag har ju som sagt gips också, så det blir lite svårt att göra nåt annat :p

Liknande trådar

Ridning Det är nu dags att sätta igång mitt sto efter en lång vila (skada dräktighet etc). Hon har varit avställd sedan april 2013. Efter...
Svar
17
· Visningar
5 958
Senast: tolksele
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 380
Senast: pews1972
·
Ridning Jag letade efter den gamla hederliga igångsättningstråden men hittade den inte så jag skapar mig väl en egen. Hjälp mig o allvetande...
Svar
2
· Visningar
1 621
Senast: Elisha
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 542
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar