Klädsel - Programridning?

Jag flätar inte och har inte kavaj, men vita ridbyxor och någon snygg tröja, vitt schabrak på hästen och så passar jag naturligtvis på att ha vita benlindor :d För mig är pay and ride och programridning samma sak. Inga rosetter. Däremot rosett vid clear round tävling om man får över 62 %, tror jag det brukar vara här.

Om en vecka så ska jag rida programridning. Jag kommer nog inte ha nåt så speciellt då det mest är en vanlig träning i mina ögon, fast för en dressyrdomare då. Jag kommer ha mitt nya fina svarta shabrak med lack i hörnen och som passpoal och bling i form av en krona. Sedan så tänkte jag ha svarta nya ridbyxor (aldrig använt dem) och en fin även den ny svart fleecetröja. Jag tycker det blir en fin match och den känns liksom lite lagom "mycket" för den klassen eller vad man vill kalla det. Sen undrar jag om man får ha benlindor på programridningar? Det är ju tillåtet på vanliga träningar men inte på tävlingar, då detta är nåt där imellan så vet jag inte om det är tillåtet, samma sak med ridspö, är det tillåtet inne på banan?

Om en vecka så ska jag rida programridning. Jag kommer nog inte ha nåt så speciellt då det mest är en vanlig träning i mina ögon, fast för en dressyrdomare då. Jag kommer ha mitt nya fina svarta shabrak med lack i hörnen och som passpoal och bling i form av en krona. Sedan så tänkte jag ha svarta nya ridbyxor (aldrig använt dem) och en fin även den ny svart fleecetröja. Jag tycker det blir en fin match och den känns liksom lite lagom "mycket" för den klassen eller vad man vill kalla det. Sen undrar jag om man får ha benlindor på programridningar? Det är ju tillåtet på vanliga träningar men inte på tävlingar, då detta är nåt där imellan så vet jag inte om det är tillåtet, samma sak med ridspö, är det tillåtet inne på banan?
Benlindor och spö är tillåtet.

Jag ska starta min första klubbtävling/programridning nästa helg, och jag undrar om det är jättefånigt om jag har vita ridbyxor och kavaj? Det är ju enda gången jag kan få ha detta på mig...

Visserligen är det också en maskeradtävling om man vill, så jag kan ju säga att jag är utklädd till en dressyrryttare! :idea:

Kör på det tycker jag! Man kan aldrig vara för fin! :up: Det är kul om man kan få vara extra fin ibland, hur ytligt det än låter. :laugh: Jag tycker inte det är fånigt, det blir säkert jättebra!

Jag ska starta min första klubbtävling/programridning nästa helg, och jag undrar om det är jättefånigt om jag har vita ridbyxor och kavaj? Det är ju enda gången jag kan få ha detta på mig...

Visserligen är det också en maskeradtävling om man vill, så jag kan ju säga att jag är utklädd till en dressyrryttare! :idea:

Inte alls fånigt! Jag själv väljer bort det av lathet och bekvämlighet, men vill andra ha sina vita ridbyxor och kavaj skulle jag aldrig titta snett. Det är ju superfint!

På pay and ride brukar jag ha hela tävlingsmunderingen, ibland med snygg tröja istället för kavaj. På programridning har jag vanlig snygg träningsoutfit. (Hel och ren är jag alltid när jag rider ;) )Hos oss är pay and ride som en tävling, men utan resultatlista och prisutdelning såklart. Och programridning mer som en clinic, ritten filmas från domarbåset och domarens kommenterer hörs både på filmen (så ryttren kan titta och lyssna i efterhand) och på läktaren för åskådarna. Och så får man kort feedback och ev. göra om något moment precis efternsin ritt. Väldigt kul och lärorikt! :)

Liknande trådar

Dressyr Här kommer ännu en klädsel-tråd. Om den ska ligga på utrustning flyttas den väl, och om någon nyligen ställt samma fråga och jag missat...
Svar
15
· Visningar
4 814
Senast: Mountains
·
S
Dressyr Jag har nu hört lite olika bud om hur ryttarens klädsel ska vara på en lokal dressyrtävling. Eftersom jag inte har något TR hemma...
Svar
7
· Visningar
1 561
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama