Klädsel på träningstävling?

Marvin

Trådstartare
Det känns lite overkill med kavaj, minst sagt...
Hoppning är det det handlar om nu.
Vad har man på sig på programridningar?

Sv: Klädsel på träningstävling?

Varför inte kavaj? det ska ju mycket till för att slita ut den ändå så den kan gott användas, prydligt är det också :)
Om jag nu inte tar fulla tävlingsmunderingen på så tar jag ändå något av de finare ridkläderna.
Gärna mina snyggaste ridbyxor, tävlingsskjorta, vit polotröja eller pikétröja med vit krage, mörk långärmad tröja, ridstövlar och tävlingshjälmen.
Jag är väl i vanliga livet ingen snobb men när det kommer till ridningen så är jag nog rätt så petig.
Jag tycker att man ska se snygg och välvårdad ut, famförallt på tävling och träning.
Jag tycker verkligen inte att det ser bra ut med stora bylsiga jackor, hår som slänger hit och dit eller smutsiga kläder över lag.
Nej, fram för prydliga ekipage!

Sv: Klädsel på träningstävling?

Byt ut kavajen mot en klubbjacka så ser det mindre "snobbigt" ut.

Liknande trådar

Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 185
Senast: ameo
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 273
Senast: Murray
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det var minst sagt en regnig historia. Lyckades pricka in fyra av sex starter i ösregn, ni vet så det rinner ner vatten i underbyxorna...
Svar
0
· Visningar
143
Senast: Gunnar
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 073
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar