Sv: Klädsel på Klubbmästerskap?
På min första tävling, också på klubbnivå (och säkert inofficiell och hela köret), drog syrran fram sina vita ridbyxor, sin vita polo och sina blanka stövlar. Ovanpå det hade jag en vinröd ridväst (inte säkerhetsväst) och vinröd hjälm.
Och ja, jag kände mig asdum när jag stod ensam i stallet med den utstyrseln. Resten av de tävlande var yngre tjejer som red på ridskolan en gång i veckan och jag kände inte dem
(jag hörde egentligen inte till klubben men fick vara med då min syster hörde dit)
Och jag hörde hur de andra tjejerna sa till varann att de trodde att jag skulle vinna eftersom jag var så fint klädd. ("Hon rider säkert jättebra")
Grejen var att jag var ju minst lika nervös som de! De hade sina favorithästar och jag hade fått låna en häst som jag inte ens kände.
Nu vann jag iofs, men det har nog inte att göra med att jag var finast klädd utan mer att jag hade något mer ridvana än dem (och jag hade en väldigt lättriden häst). Hon som kom tvåa hade (om jag minns rätt) ett enda poäng mindre än mig, men var den enda som hade fått en 7a.
Det här är rätt många år sedan nu, och jag antar att ingen förväntar sig att man ska få 9or på sin debut.
Hur som helst, åter till ämnet, min syster tyckte att jag skulle lära mig att ha tävlingsklädsel ifrån början.
De små tävlingar jag har varit på efter det har jag haft ljusa ridbyxor och mörk tröja, ev med en vit polo under.