Klädsel på hopptävling ?

banjo

Trådstartare
Jag ska ut och hopptävla i sommar (har inte tagit grönt kort än) men vad gäller för regler om ryttarens klädsel?

Har hört det här:

• Fritidsjacka/tröja utan luva/kapuschong eller Ridkavaj i valfri färg.
• Ridbyxor i valfri färg

stämmer det? funkar det på både lokal och regional nivå? :)

Sv: Klädsel på hopptävling ?

stämmer bra, men personligen så ycker jag inte att man ska ha en fritidströja på sig utan snarare kavaj eller klubbjacka.:angel:

stämmer på ett ungefär, men det är lite olika bestämmelser för reg och lok tävl, dessutom ändras dom för varje år och jag har inte hunnit kolla TR ännu ang det :angel:
när du tar grönt kort så får du tillgång till färska TR, så mkolla upp ordentligt då!

jag tycker alltid det är snyggast med vita/ljusa ridbyxor, mörk kavaj, snygga stövlar(alt leggings i läder), och tävlingsskjorta. i både lok och reg klass.

Det är alltid snyggast, men nu står jag i kvalet och kvaliet i att köpa en klubbjacka eller en kavaj och jag kan osm inte bestämma mig, för jag har inte råd med både och :(

Det är snyggt båda två tycker jag (men jag tycker personligen att det är smidigare att rida i klubbtröja) Tävlar man i lag kan det ju vara kul att göra lite reklam för klubben man tävlar för!

Jag tror att man ska ha kavaj på regional..? Iallafall har jag aldrig sett något annat än kavajer på regionala tävlingar.

Men ska du precis börja tävla så hinner du säkert spara ihop till en kavaj lagom tills du ska starta i regionala klasser :p

Jag måste bara få fråga, får man tävla med t.ex mörkblåa ridbyxor då? ;)

Jag tycker du ska satsa på en klubbjacka tills vidare i alla fall. :d Och då kommer du även in i vårat klubbjacka gäng hehe :p
Håller även med hon som skrev om att det blir reklam för klubben om alla i tex ett lag har en. :idea:

Annars så kan du köpa en kavaj, så tejpar vi fast en lapp med ÄRF på ryggen :rofl:
/ Erika :D

Det lutar mot en klubbjacka kan jag säga :)

Haha snyggt erika x) En pappers-lapp :rofl:

är det inte så att ridbyxorna måste vara ljusare än kavajen man har på sig, så var det i alla fall när jag tävlade förr, var dock ett tag sedan

Nej, man får ha vilken färg man vill på ridbyxorna.

Man måste inte heller ha kavaj på regional tävling. Det är samma regler som för lokal tävling. Det är klubbjacka/tröja eller fritidsjacka/tröja utan luva. Tänk dock på att man måste ha vitt i halsen. En tävlingsskjorta eller en vit polo.

Till TS: Jag tycker att du ska sattsa på en klubbjacka. Tänk "hel och ren" när du ska tävla så kommer det bli bra! :)

Snyggast tycker jag det är med ljusa(inte krit vita utan typ gräddfärgade) ridbyxor & kavaj som inte är förstor :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 129
Senast: Unafraid
·
Dressyr "Moment 210 Ryttarens klädsel och utrustning 1. Klädsel 1.1. Klädsel under ritten är riddräkt med huvudbonad. Riddräkt består av...
Svar
3
· Visningar
1 255
Hoppning Hur tolkar andra följande bestämmelser? och samt Anledningen till min fråga är en tävling för några veckor sen då det varma vädret...
Svar
17
· Visningar
2 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka