Klädkod på afterski i Österrike/Ischgl

Gry

Trådstartare
Den efterlängtade skidresan börjar närma sig. Vi åker för första gången till Österrike/Ischgl efter många år i Sälen och Trysil. När man läser om stället vi ska till, står det om den häftiga afterskin. Det närmsta afterski vi kommit i våra liv är en öl i bastun, En G&T med skitgubbe eller varm choklad med rom. I stugan. Jag har försökt googla på bilder på afterskisammanhang men går lite bet. Hur klär man sig? Skidställ? Jeans och tröja? Festklädd med ”lilla svarta”?

Mkt tacksam för svar.
 
Utan att känna till just dit du ska så är min erfarenhet att i alperna är after ski just after ski inte 'after ski, shower and fixing' vilket jag förstått det är här i Sverige.
 
After ski är precis som det låter. Både i Alperna och i Sälen. Skidorna lämnar du utanför, och jag brukar ta av mig jackan om vi går in, men pjäxor och underställ brukar vara min after ski. Ibland om jag är förutseende och smart har jag med mig skor i ryggsäcken, alternativt bilen, beroende på vart man är, så jag kan byta. Hatar att ha ont i fötterna för att inte snacka om att gå ner för källartrappan för att kissa i pjäxor!

Här sitter vi på en uteservering på after skiin i Canazei i italienska alperna.
 

Bifogade filer

  • 314E0EA5-70D7-4C5C-BCE9-C544309971A1.jpeg
    314E0EA5-70D7-4C5C-BCE9-C544309971A1.jpeg
    150,2 KB · Visningar: 155
Den afterskin jag varit på i Sälen, Trysil, Schweiz och Charmonix har varit direkt från backen. Tar av mig jacka, mössa vantar, har kvar thermobyxor och ull + pjäxorna. Jobbigt att hålla koll på mkt kläder och det är en utmaning att ta sig hem med det som sitter på fötterna och försöka få med sig skidorna när du går🥳😛 blev mkt enklare å gå när jag bytte till snowboard, + snowboarden kan även fungera som pulka på sena nätter 😁🥂 men det var länge sen jag var på nått sånt nu. Vill man kan man ju gå å duscha å så innan men känns som det är ganska chill outfit som gäller, det kan ju fortfarande vara fancy iof, men vinteranpassat å inga klackar ☺️
 
Utan att känna till just dit du ska så är min erfarenhet att i alperna är after ski just after ski inte 'after ski, shower and fixing' vilket jag förstått det är här i Sverige.
Jag bor i Åre och det var visserligen väldigt länge sedan jag var på nån after ski 😅 men min uppfattning är att folk kommer direkt från backen.
 
  • Gilla
Reactions: Gry
Man kommer i skidkläder 😉. Det är verkligen “after ski”- direkt från pisten in till baren. Eller, om man inte har åkt skidor precis innan, i jeans och tröja typ.
 
  • Gilla
Reactions: Gry
Samma som hemma i Sverige/Norge.
Har varit i Ischgl, grym skidåkning :love:
På kvällarna efter uppfrächning på hotellet hade vi typ jeans, tröja och skidjackan. Smälte in fint :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp