Klädesbekymmer

alazzi

Trådstartare
Nu har jag suttit och tittat på bilder från årets tidigare tävlingar och inom min klass finns det en kvinna som har valt precis likadana kläder som jag har gjort...Det känns ju sådär. Kläderna är dyra i inköp och man kan inte springa iväg och köpa nytt jämt. Nu känns det som om jag kommer till en fest i en likadan klänning som någon annan.

Lyckligtvis så har hon valt en svart sadelfilt till sin häst och hon har en svart hatt så lite olika är vi. Hon rider en fux också och Leo är ju brun. Men ändå. Det känns lite halvtrist minst sagt.

Och, ja, hon kommer till nästa tävling, startlistorna ligger ute på nätet redan. Inget att göra, det är ju risken som finns när man köper kläder över disk.

Hur viktigt är det egentligen för att inte ha likadan klädsel som andra i samma klass? Vad tycker domarna? Jag kommer ju inte springa iväg och köpa nytt när jag precis köpt nytt inför denna säsongen. Visserligen inte årets kollection så därför lite billigare, men fortfarande mycket pengar med tanke på hur lite plagget används.

Sv: Klädesbekymmer

Det får man väl ändå räkna med om man inte köper kläder som är specialsydda. :laugh: Skit i hennes kläder och var nöjda med dina egna om du gillar dom! :D Om domaren dömmer ner en för att man har samma kläder som en annan ryttare borde man nog se över den domaren....:angel:

Gör som mig och köp toppar och blusar på second hand, då är risken minimal att någon annan kommer i samma sak...:D

Hehe bra tips.
OF men måste fråga vad det är på din avatar?:p

TS: Det borde inte spela någon roll tycker jag.
Domarna dömer ju ridningen, inte kläderna.

Ja, visst ska det vara så. Men om man kommer in i en stor klass så känns det viktigt att man ser annorlunda ut än övriga. Ok, många väljer givetvis svart för att slippa bekymra sig, jag har andra färger eftersom svart är rena döden om det är över 30 grader varmt...Min klädsel i år är ganska svart, med lite gult så att jag ska skilja ut mig från övriga: Förra året hade jag lila, orange och rött, bytte mellan klasserna:D

Snälla ni HJÄÄLP.
Sitter och letar tävlings skjota och hittade en enda sidamed fina skjortor som var relatift dyra enligt mig men bestämde mig för att klicka hem en när jag läste info texten men den får det att låta som om att kragen och handled grejjer "Collar and cuffs" säljs separat och inte är som på bilden? Kan någon kika lite.. Eller har ni några andra bra sidor man kan köpa en snygg show skjorta på? vore jätte tacksamm för all hjälp:D

http://www.tumbleweed.se/wpt/view/97/897/36897/

Liknande trådar

Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 187
Senast: ameo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 136
Senast: netia
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 612
Senast: Cambrie
·
Kläder & Bli fin Förra året var jag och partnern ute och snorklade i sjön flera gånger. Det var underbart. Jag insåg dock snabbt att han i sin svarta...
2
Svar
24
· Visningar
2 443
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar