PrittePuff

Trådstartare
Jag ska ju börja rida western en dag när min polla är lagom inriden för att kunna transporteras... :p

Och då vill jag få lite tips på hur man ska vara klädd.

Dessutom ska jag på maskerad i början av Maj.
och tänkte då att jag skule var cowboy/cowgirl.
Jag har en svart hatt som jag införskaffade på high chaparall för ett år sen. Den är en kvalitetshatt. Så jag tänkte utgå ifrån den och sen skaffa saker.
Chaps? Vart köper jag det? Jag är kort och tjock, så om det finns nåt ställe där man kan måttbeställa, så är det enklast.
Sen ska jag ha jeans under, tar mina vanliga jeans som jag rider i.
Jag har kängor, med stålhätta, som jag brukar rida i. Kan jag ha dom på maskeraden? eller ska jag försöka skaffa ett par westernboots? Kommer jag att använda dom på westerntävlingar? eller har dom flesta sina vanliga ridkängor?
Sen nån valigt skjorta. Eller har ni nåt bra förslag på vad jag ska ha på överkroppen?

Sv: kläder?

Hej! Du kan juh ha skjorta, jeans, hatt och boots det brukar man oftast ha ;) se till att det matchar oxå då blir det extra snyggt.. shaps är väll inte så viktigt jag själv har bara det när det är kallt ute..:) Lycka till!:bump:

Sv: kläder?

Det låter väl bra! På maskeraden kan du ju ha en skarf i halsen så ser det mer "cowboysar-aktigt" ut.
Jag har för mig att på D-tävlingar ska man ha boots när man tävlar men jag är inte säker..

Liknande trådar

S
Western Oki... har inte riktigt hunnit fixa tävlingsreglemente än... Men är ändå nyfiken, lite så här i förväg inför säsongen vad jag måste...
Svar
17
· Visningar
1 828
Senast: Texaz
·
Western Flyta tråden om den är fellagd, men jag börjar här då den handlar om western. Några vänner till mej har varit på en 3-dagars kurs för...
2
Svar
23
· Visningar
2 203
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar