Kläder som håller

B

Barvis

Vad har ni till skolbarnen som håller i vätan? Skolgården är som en lerig åker. skulle behöva tips på väldigt bra kläder.

Sv: Kläder som håller

Vi satsat på lite dyrare överdragskläder från sportbutiker just för att de verkligen ska fungera och dottern ska använda kläderna. Än så länge har hon hållt sig torr ialla fall! :D

Didrikssons galonkläder är superbra tycker jag. Finns som fodrade med fleece eller ofodrade.

Didrikssons galonkläder är superbra tycker jag. Finns som fodrade med fleece eller ofodrade.

Precis vad jag skulle säga, jag har en tvååring som badar i vattenpölar och gegga utan att bli blöt med Didrikssons fleecefodrade galonsett. Super!

Men när barnen kommer upp i en viss ålder brukar de ju inte vilja ha den typen av kläder, då finns bra funktionskläder på bla Stadium.

Vi kör funktionskläder som Reima och Nanook. Dyra men håller för att ärvas, vi har ärvt våra eller köper begagnade. Suveränt bra och smidiga.

De har vi med, både med och utan foder. Super!

Didrikson Boardman är som redan nämnts bra. Fleecefodrat galonställ där byxorna är ihopsydda med en tunn fleeceväst, så det blir aldrig kallt i "skarven". Skulle vilja ha ett sånt själv nästan. :p

Nu har jag dock impulsköpt "dagisställ" på Ica Maxi för 299 för byxa och jacka och är hittills väldigt nöjd. Det är inte galon utan mer vinteroveralltyg (vad det nu heter) tunnt fodrat. Dagmamman tycker det är toppen och mina tjejor verkar nöjda. De varken fryser eller blir våta. Mina tjejer är 4,5 och 6 år så de är ju inte skolbarn än.

Vi kör funktionskläder som Reima och Nanook. Dyra men håller för att ärvas, vi har ärvt våra eller köper begagnade. Suveränt bra och smidiga.

Ja Nanook of Sweden är super! Mina barn har ofodrade Nanook-byxor och de håller sig helt torra. De är dyra men det är det värt!

Liknande trådar

Småbarn Det är mycket kring kläder just nu när hösten är igång. Hur märker ni barnens kläder? Vi har klisterlappar och de sitter ju utmärkt på...
2
Svar
22
· Visningar
1 060
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 741
Senast: Badger
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 517
Senast: Lejanna
·
Småbarn Vår dotter är väldigt slimmad och vi har svårt att hitta byxor som sitter bra på henne. Hon har 92 i längd men då åker de bokstavligen...
2
Svar
23
· Visningar
1 686
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar