Kläder med huvor...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Angelina

Trådstartare
Låter ni era barn ha kläder med huva på (som är fastsydda) :confused: Jag älskar huvtröjor själv och mina barn vill gärna ha såna men vågar man med tanke på risken att de kan fastna.
Mina barn är 6 och 10 år. Köpte en begagnad skitsnygg jacka till min yngsta dotter som tyvärr hade en fastsydd huva och nu vågar jag inte låta henne ha den när hon leker :(

Hur resonerar ni kring detta?

Sv: Kläder med huvor...

Min stora pojke som nu är 8,5 år fick inte ha det som liten, de lekte jättemycket i en klätterställning och gungade och sprang i skogen. Nu är han större och cyklar mest eller spelad dator och då är risken mycket mindre.

Lillebror som fyller 5 om två veckor får också ha luvtröja för han är mycket lugnare och klättrar och far inte i närheten av vad storebror gjorde. Det är m a o individuellt :)

Däremot jackor med huvor skulle jag inte vilja ha, inte gärna på mig själv heller, dem kanske man har på sig vid tillfällen där det inte är så genomtänkt.

Han har en tröja med huva, men den är det som tryckknappar på på själva luvan så att man kan dela på den, så den känns ok...
Men jag har också tvekat.
Köper jag själv så blir det inget med fasta luvor. Och har bara fasta huvtröjor som jag fått hemma, där jag kan passa honom mer än vad de kanske kan göra på dagis.. vi har inte så mycket han klättrar på och kan fastna i :smirk: ....

Jag låter inte min tjej (3 år) ha huvtröja/jacka till dagis, däremot kan hon få ha det hemma eller när jag går ut med henne och själv kan se efter henne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 748
Senast: Snö
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 519
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Först lite bakgrund till det hela innan jag kommer till min frågeställning (kan bli långt detta): Hundägarna i det här fallet är mina...
2
Svar
29
· Visningar
3 696
Senast: DizAngel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar