mik
Trådstartare
Min häst har klåda på stora delar av kroppen, vissa dagar mer än andra... Vissa saker har jag redan uteslutit så som ohyra, allergi mot tvättmedel mm.
Han kliar sig inte hela tiden och det finns inga speciella ställen han kliar på. Det syns inget i pälsen. Han verkar inte ha speciellt besvärligt med det, kliar inte hysteriskt. Han är blank och fin och i mycket gott hull, väl musklad. Han har även en lös avföring (inte koblaja lös, utan mer bollar med mycket vatten :smirk: )vilket han alltid har haft i perioder. Kan det ha någont samband???
Det jag har funderat på är om det är någon form av protein reaktion....
Men just nu får han inte speciellt mycket krafftfoder för han har sin vintervila och grovfodret är som vanligt, han står på halm.
Har någon något förslag på vad det kan vara...kanske haft liknande problem.
tacksam för svar och/elelr ideer
Han kliar sig inte hela tiden och det finns inga speciella ställen han kliar på. Det syns inget i pälsen. Han verkar inte ha speciellt besvärligt med det, kliar inte hysteriskt. Han är blank och fin och i mycket gott hull, väl musklad. Han har även en lös avföring (inte koblaja lös, utan mer bollar med mycket vatten :smirk: )vilket han alltid har haft i perioder. Kan det ha någont samband???
Det jag har funderat på är om det är någon form av protein reaktion....
Men just nu får han inte speciellt mycket krafftfoder för han har sin vintervila och grovfodret är som vanligt, han står på halm.
Har någon något förslag på vad det kan vara...kanske haft liknande problem.
tacksam för svar och/elelr ideer