J

jappisen

Min hund har sista tiden fått klåda och vi har nu testat att byta från Hills d/d anka till Royal canin hypoallergenic moderate calories. Hans hud är röd och lätt inflammerad och han kliar sig en del. Hur lång tid brukar det ta innan hunden återställler sig och klåda försvinner om man hittar rätt foder? Jag har hört så många olika svar, allt från en vecka till två månader?

Sv: Klåda

6-8 veckor brukar ju en eliminationsdiet vara så satsa på det. och gör en ordentlig diet med efterföljande rechallenge för att ta reda på om klådan kommer från maten och från vad i maten.

Sv: Klåda

Ok tack för svaret. Blev orolig att det inte hjälpt men jag blandade ut fodret med det gamla i 2 veckor. Förra måndagen började jag ge endast det ny afodret så det blir två veckor nu på måndag. Jag har inte märkt någons skillnad än och huden är röd och irriterad än. Så nu håller jag tummarna

Liknande trådar

Hundhälsa Har en hund på drygt 2,5 år som haft problem med magen och därför går på elimineringsdiet. Hills z/d, färskt hjortkött, standardt immun+...
Svar
5
· Visningar
459
Senast: Sol
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 719
Senast: Sandora
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 772
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 337
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar