Klåda på bröstvårtorna!

M

Milschen

Ja som rubriken lyder så har jag börjat få en fruktansvärd klåda på mina bröstvårtor. Jag är gravid i vecka 13 och brösten växer massor, men denna klåda som har börjat komma gör mig galen :crazy:.
Från början kom den bara kortare stunder på kvällen och gick över under natten, men nu har den vänstra kliat något fruktansvärt sedan igår em. Kunde knappt sova pga det.

Är det någon annan som råkat ut för detta?

Någon som har något tips på vad jag kan göra?

Mvh
Milschen

Sv: Klåda på bröstvårtorna!

Hör med din barnmorska, kanske tavegyl fungerar (lindrade i alla fall då jag fick pupp(?!) efter förra förlossningen).

Annars kanske potatismjöl i en plastpåse som du lägger i frysen kan mildra klådan, fugnerar på vattkoppor i alla fall.

Jag skulle gärna höra med min barnmorska om jag bara kunde få tag på henne...
Vad är Tavegyl?

Jag ska prova med potatismjölet och se om det hjälper.
Tack
/ Milschen

Kolla i www.fass.se

Klippte ut en bit
"Vad används Tavegyl för?
Tavegyl blockerar effekterna av histamin, ett ämne som frisätts i kroppen vid många typer av allergiska reaktioner.
Tavegyl används för behandling av olika allergiska tillstånd som nässelutslag, hösnuva, insektsbett, Quincke´s ödem (kortvarigt uppträdande av allergisk svullnad). Tavegyl har en allmän klådstillande effekt och används vid olika typer av klåda, framför allt vid olika hudutslag."

Jag hade samma problem under min graviditet och jag använde en kylande/lugnande aloeveragel som jag köpte på en hälsokostaffär. Funkade superbra!

Liknande trådar

Kropp & Själ Gaaah jag blir galen! Har knappt sovit i natt för att det liksom "ilar" i ryggen hela tiden. Skitsvårt att beskriva känslan, det gör...
Svar
18
· Visningar
7 052
Kropp & Själ Hoppas att någon här kanske har lite tips och råd att komma med... Ett försök till att göra lång historia lite kortare: Jag gjorde en...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 332
Senast: lundsbo
·
Småbarn Jag skulle vilja få lite råd och tips från andra föräldrar, samt ta del av era funderingar. Jag har letat efter information om olika...
2
Svar
27
· Visningar
4 219
Senast: Coop
·
Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 237
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Lugnande medel till hund.