Klåda jag blir tokig

coolia

Trådstartare
Torra slemhinnor och klåda som gör mig tokstressad. Smörjer in området efter dusch med olja som lindrar. Men klådan håller mig vaken på kvällen. Och jag klär mig luftig och enbart bomull. Inget nytt problem och jag har inte varit till gynekologen heller.

Huskurer som fungerar?

Jag säger en tampong indränkt i naturell yoghurt och att även smeta området med det, hellre än receptfritt på apoteket. Fast bäst vore väl såklart gyn.

Jag läste "Jag säljer en tampong indränkt i naturell yoghurt..." och tänkte att det kanske var en ny produkt som kommit. Jag är visst lite trött efter middagen och dagens storstädning.

TS: Säger som andra, sök vård. Annars, gå till apoteket och köp något mot svamp. Jag får svamp ofta och det kliar något förjävla hemskt!

Jag lider med dig och säger som föregående, Pevaryl sup och pevarylkräm samtidigt som du minskar vitt mjöl och socker ur kosten. Funkar för mig.

Gå till en läkare/gynekolog. Jag testade med receptfria preparat och de gjorde mitt underliv till ett helvete (de verkande inte och jag fick till slut kontakteksem av dem).

Sluta använda tamponger och bindor och prova menskopp istället. Kanske tål du inte de kemikalier som är i tamponger och bindor.

Annars säger jag faktiskt att det bästa du kan göra är att gå till en gynekolog och få hjälp.

Liknande trådar

Kropp & Själ Ännu en klådtråd idag, men ej om underliv. Jag har senaste 2-3 veckorna haft klåda på kroppen. Överallt utom i ansikte, hårbotten...
Svar
17
· Visningar
1 763
Senast: Retina
·
Kropp & Själ Jag har nu under ett års tid haft problem med snustorra och helvetiskt kliande områden på händerna. Det började på pek- och långfingret...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 637
Senast: Madicken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar