Klä mig - klädkod "somrigt"

Sockerbit

Trådstartare
Jag och den "nya" flamman är nu officiella och har blivit bjudna på en något mer fancy kräftskiva med diverse högt uppsatta chefer mfl från killens round table klubb. Det är alltså första gången jag träffar hans umgängeskrets + respektive och vill såklart göra ett bra intryck. Klädkoden är "somrigt" men det är införstått att det är lite finare än en enkel sommarklänning som gäller. Jag har inget emot att visa ben, men döljer gärna överarmar (bara axlar ok men då vill jag gärna ha bolero eller liknande). Lite finare och somrigt som sagt... Vad har man då på sig? Bomba mig med förslag, gärna med passande skor också (har inget emot höga klackar men gärna så man inte dör efter halva kvällen).

Jag hade valt kläder som jag känner mig bekväm i, personligen sätter jag det högre i prioritering än följa klädkoden till punkt och pricka även om jag skulle följa den någorlunda i alla fall.

Istället för klänning går det även att ha någon snygg blus eller skjorta och kjol. Vad säger din "flamma"? :)

Denna har jag, älskar den :love:
CL921C01O-Q00@20.1.jpg

Men den har ju bara överarmar.

Fler tips som täcker armarna lite mer:
ChiChi22051543923__84112_zoom.jpg

ChiChi_19_02_20152547__24515_zoom.jpg

image1xxl.jpg

image1xxl.jpg

image2xxl.jpg

/Mvh älskar sommarklänningar :o

Åh, det finns ju många snygga klänningar att välja på! Det går att klä upp en enklare klänning också, med fina tillbehör - om du har något i garderoben du vill ha men som behöver piffas menar jag.

@Lovisaleonora

Absolut, dessvärre har jag kanske inget direkt i garderoben som jag känner skulle passa... Jag tror inte ridbyxor funkar :p
:D:o Man är kanske lite fantasilös, en del skulle kunna rafsa ihop något gammalt man har i garderoben och piffa till, men då ska man ju ha öga för sånt också, vilket jag saknar.

Jag hade övervägt att komma i (en lite finare) bikini bara för att det är en så urbota korkad klädkod :cautious::meh: Jag FATTAR INTE varför man ska göra sig besväret att använda sig av "klädkoder" om man ändå bara ska hitta på något själv som ingen annan förstår vad man menar med.

Sen hade jag kanske kunnat lägga den tjuriga inre fjortisen åt sidan och klätt på mig något mer likt det som (kanske) förväntas av mig. Då hade jag valt en ungefär knälång klänning, utan allt för drastisk urringning. Gärna i någon ljus färg och kanske blommig, likt klänning nummer två och tre som @Idas visade :love:

Vad det gäller skorna, så absolut högklackat! Om du vill ha något bekvämt så satsa på en lite grövre klack eller kilklack. Även platå hjälper om man har svårt för höga klackar. Jag tycker att nudefärgat är fint, och det passar ju oavsett färg på klänningen. Till exempel något sånt här:
image_26533.gif
image_29613.gif

De första har dessutom allt för att vara bekväma. Grövre klack, liten platå, stadiga remmar. Jag hade nog satsat på något sådant, om det var jag som skulle klä mig :)

Jag skulle haft på mig en somrig långklänning i något skirt material. Tycker att det är så fint på sommaren, känns uppklätt men sofistikerat.

Tack! Jag sökte på alla möjliga sätt utom just där! :down:

jag har också egentligen köpstopp då jag köpte bil häromveckan, men men... :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka