...blev jag ett år äldre och vaknade ganska precis då i natt och var vaken till 4... så just nu sitter jag och stirrar rakt fram efter att ha duschat och haft hemvårdsbesök med strumpor o sängbäddning... En skvätt kaffe så kanske man vet vad man hålls med.

Födelsedagen firas i Hovsta där det finns luftigare space hos mor o far.

Nu ska jag leta reda på kaffebryggaren och alvedonburken.

Ett avhopp, av coronarädslaskäl... Så vi var 5 stycken med gott om space. :) Pannbiff med lök och hemgjort potatismos vid anskomst med färdtjänsten. Sedan sprang mamma o jag fram o tillbaka med bullfat, kakfat, koppar, assietter och vi hann få ihop allt till 14 då bror kom inknatande. Han brukar vara sist på plats, så vi blev ganska överraskade. Syster Yster med man kom en stund senare.

Trevlig och positiv eftermiddag, trots att pappa ligger kvar på infektionskliniken. Solen sken, -7 och snö på backen och i träd och buskar, så där alldeles lagom.

Jag kom hem med 6 vardagsglas, grå mjukisbyxor och lite swishpengar. Nu kvällsfirar jag här hemma med att öppna min julklappstoblerone och ta 3 trianglar... :)

Till och med hemvården gratulerade mig :)

Bifogade filer

• hemvård 1.webp
    hemvård 1.webp
    44,9 KB · Visningar: 16
Ett avhopp, av coronarädslaskäl... Så vi var 5 stycken med gott om space. :) Pannbiff med lök och hemgjort potatismos vid anskomst med färdtjänsten. Sedan sprang mamma o jag fram o tillbaka med bullfat, kakfat, koppar, assietter och vi hann få ihop allt till 14 då bror kom inknatande. Han brukar vara sist på plats, så vi blev ganska överraskade. Syster Yster med man kom en stund senare.

Trevlig och positiv eftermiddag, trots att pappa ligger kvar på infektionskliniken. Solen sken, -7 och snö på backen och i träd och buskar, så där alldeles lagom.

Jag kom hem med 6 vardagsglas, grå mjukisbyxor och lite swishpengar. Nu kvällsfirar jag här hemma med att öppna min julklappstoblerone och ta 3 trianglar... :)

Till och med hemvården gratulerade mig :)
I hemtjänsten jag jobbade i hade vi ganska bra koll och grattade våra vårdtagare 😍. En såg vi så fram emot att få gratta på hans 100-årsdag men han fick aldrig uppleva den :(. Låter som du haft en trevlig dag :)

I hemtjänsten jag jobbade i hade vi ganska bra koll och grattade våra vårdtagare 😍. En såg vi så fram emot att få gratta på hans 100-årsdag men han fick aldrig uppleva den :(. Låter som du haft en trevlig dag :)
Jo, den var bra, precis vad jag behövde... både vädret och snön piggade upp mig redan i morse. Sen var det så glädjande att se att mamma var spå pigg o glad... Hon var verkligen stressad och kollrig på julafton. Men då visste vi ju inte så mycket om pappsen och vad det riktigt var frågan om. Nu är vi lite lugnare och pappa ringer på morgnarna och sen ringer mamma på em o kväll och facetimar med honom en stund och vi barn ringer däremellan. :)

Brorsan o syrrans man kikade lite i mor o fars lägenhet för att se om de kunde göra något för mamma. De har haft vattenläcka från kyhlskåpet så ett dåligt lagt klickgolv (förre bostadsrättsinnehavaren) är helt förstört... Så det var en del att diskutera. Jag hoppas vi kan lösa det hela.

Och sen lite mat och gott fika på det...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Gick o lade mig tidigt, pga att det var hyfsat svalt igår kväll med sovrumsfönstret öppet. Men i utbyte vaknade jag tidigt. Efter...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama