Kjell tränar Tor som en häst

Sv: Kjell tränar Tor som en häst

Jag har läst någonstans att det blev olagligt efter att de använts i krig för ett antal hundra år sen eller nåt.. men det kanske var en skröna.

Kul ide iaf,kan inte se någon anledning till att det inte skulle gå med rätt träning. Blir nog svårt att hitta en sadel till den:P

Det var någon kung i Köping eller där någonstans som ville ha stridsälgar, men det gick inge vidare.

Fast det borde ju inte vara så svårt att ordna.. som en modifierad hästsadel?

jag har hört att det var för att deras stridshästar blev tokrädda för älgarna :p
Kan ju också bara vara en skröna :D
Kul grej!

Haha!
Jag har hört att älgen var snabbarä än hästen så därför bestämde en kung att det bara var han som fick rida på älgar (han ville alltså vara snabbast :rofl: ) Och att sen den "lagen" levt kvar...
Hoppas det inte är en skröna, det låter så ballt :D

jaja han prata ju på de sist jag va där å spana, men jag trodde inte han skulle göre detta. han är ju tokig. jag bor 2 mil därifrån, brukar se älgarna i hägnet. morsan ropar bara åååå mat, :)

Då skojade inte Martha....
Skratta bäst som skrattar sist heter det ju.

När Martha Olivo var här i september från Texas USA så satt vi och åt älg och då berättade hon att i ryssland så hade de haft en hel armé som red på älgar.
Jag gapflabbade henne rakt upp i ansiktet och vred mig av skratt. Sen sa jag något i stil med att det är typiskt ni amerikanare. Tror ni att vi har isbjörnar springande på våra gator oxå!?

Hum! Ni fattar att nu blir det jobbigt att ringa USA nästa gång:o

Allt är möjlit....... Det är dagens budskap!

.mirjabengtsson.

jag läste nån gammal artikel om att de användes lite som riddjur, fast främst bovar och banditer hade dem, just för att när de rånat banken/posten och drog iväg på älgen hade polisens hästar inte ens chans..

konstig ide... Är Älgens kropp ens konstruerad att bära någon?

Funkar det verkligen med bett på en älg? ser inte älgars munnar annorlunda ut?
kul ide iaf :rofl:

Jag tänker nog lite åt det hållet, men snarare att hästen och älgen är väldigt olika byggda. Tror nog att det var det som menades, klarar älgens kropp att bära en människa?

Att hästens gör det vet vi ju.:angel:

Intressant skulle det vara att se någon rida på en älg i alla fall. :D

Såååå häftigt! Detta är en barndomsdröm för mig... han gör det jag bara drömmer... *suck*

:rofl:

Ser framför mig när banditerna drar iväg på älgryggen, ha ha, dagens garv!!

:rofl: kul att höra att d inte bara e jag som tänkt den tanken :angel: Kul å se fortsättning av d om han lyckas eller vad :)

haha! :p Mm det blir kul att se om han lyckas :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Företag Vi är en westernridskola utanför Ljungby i Kronobergs län. Vi erbjuder lektioner, kurser och träning av både häst och ryttare på...
Svar
0
· Visningar
2 713
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nervsjukdomen polyneuropati upptäcktes i Sverige på häst första gången 1995. Sedan dess finns det knappt 140 konstaterade fall i...
Svar
0
· Visningar
529
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 769
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige har bara en ryttare på plats i Paralympics, Anita Johnsson som gör sin första start i morgon fredag. Men det finns även fyra...
Svar
0
· Visningar
523
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur