Kittlig under magen???

E

Ecalyptuz_

Min häst blir väldigt irriterad och det syns obehag på honom när jag sadlar honom. Han lägger öronen bakåt och nafsar i luften. Varje gång jag lägger på sadlen beter han sig likadant och går fram och tillbaka. Han reagerar även när jag borstar under magen, men inte lika mycket. är han kittlig, eller är dte ngt annat? vad kan jag göra åt det?

TACKSAM FÖR SVAR!:idea:

Sv: Kittlig under magen???

Min häst blir väldigt irriterad och det syns obehag på honom när jag sadlar honom. Han lägger öronen bakåt och nafsar i luften. Varje gång jag lägger på sadlen beter han sig likadant och går fram och tillbaka. Han reagerar även när jag borstar under magen, men inte lika mycket. är han kittlig, eller är dte ngt annat? vad kan jag göra åt det?

TACKSAM FÖR SVAR!:idea:

Jag har för mig att en kompis sa något om en likande häst.. Den reagerade välldigt på sadeln, och hon funderade på om det var sadeltvång...

Men kanske finns det någon duktig person som kan kolla på hästen :idea:

Hoppas det löser sig! :bump:

passar sadlen?
rid barbacka ibland så att han slipper sadleln:idea:

Min sköthäst är jättekittlig under magen. Man kan riktigt se hur huden krusar sig på hela sidan när man ryktar honom på magen. Öronen brukar åka bakåt och ibland nafsar han i luften eller vispar med bakbenen.

först kollar man om hästen har ont, sen kollar man sadeln.

Hej!
Mitt sto tjurade liite när jag skulle lägga på sadeln innan...
Absolut inget problem men jag löste detta genom att lägga på och ta av sadeln massor med gånger på raken!!! Typ 40 ggr. På, av, på igen... från båda sidorna....
Tillslut orkade hon inte sura längre!!
Funkade fint för oss!!:)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 144
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 916
Hästhantering Hej! Jag är medryttare till en d-ponny som är en dam med mycket åsikter och en stark vilja på både gott och ont. Hon är extremt känslig...
Svar
5
· Visningar
1 196
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 425

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar