Bellapops
Trådstartare
Min häst är otroligt kittlig och blir ganska sur när jag borstar. Han vispar med svansen och trampar runt, speciellt på höger sida. Nu när det börjar bli dax för klippning är jag lite fundersam. Träffade vet i dag och bad om Plegg, vet upplyste mig om att plegg inte finns längre. Däremot finns det numera ett pulver med samma verkan som plegg. Problemet (enligt vet) är att hästen inte får gå till slakt efter det att man har använt detta preparat. Alltså hästen får inte användas efter slakt, den måste kremeras eller liknande. För mig personligen är det inget problem, men jag undrar nu om någon av er har erfarenhet av denna produkt (kommer tyvärr inte ihåg vad den heter)?
Snälla ge mig lite information om ni har nån.
Då jag inte är ägare till hästen utan långtidsfodervärd så kan jag inte ta detta beslut ensam utan måste fråga hans ägare, men det kan ju vara bra att höra för och motargument.
Klipper jag utan lugnande är risken att han ser ut som en överkörd iller i pälsen efteråt, tufsig, sårig och ojämn.
Snälla ge mig lite information om ni har nån.
Då jag inte är ägare till hästen utan långtidsfodervärd så kan jag inte ta detta beslut ensam utan måste fråga hans ägare, men det kan ju vara bra att höra för och motargument.
Klipper jag utan lugnande är risken att han ser ut som en överkörd iller i pälsen efteråt, tufsig, sårig och ojämn.