Kitchen Aid (skål till glasstillverkning)

Philosophia

Trådstartare
Är det någon som har en Kitchen Aid Artisan med tillhörande skål för glasstillverkning? Kan skålen för glasstillverkning rekommenderas?
 
Vi har använt maskinen till att göra deg och att mala kött/stoppa korv, och vi tycker att den funkar för ändamålet. Den känns gedigen, stadig och är väldigt lätt att använda. Vi har fått vår i present men jag tror att om man tittar på prisvärdhet så kan man få mer för pengarna i en annan maskin. Kitchen Aid tar helt klart betalt för designen och varumärket. För oss spelar inte utseendet så stor roll för vi lyfter ner den i en låda när den inte används. Dock matchar den vår nespressomaskin (som vi också fått i present) perfekt :p
 
Jag hade nog inte övervägt Kitchen aid om det inte vore för att jag hittade ett erbjudande i dagens tidning om ett paketpris med skålen för glasstillverkning. Eftersom jag ändå behöver köpa en ny glassmaskin (för en sådan behövs ju!) så blir det helt plötsligt ett rätt bra pris: Köksmaskin och glassmaskin för 4990 kr.
 
Då tycker jag verkligen att det känns aktuellt, annars är jag inte förtjust i KA. För skranglig, för högljudd. Men om du faktiskt använder det som ingår i dealen känns det ju vårt priset.
 
Då tycker jag verkligen att det känns aktuellt, annars är jag inte förtjust i KA. För skranglig, för högljudd. Men om du faktiskt använder det som ingår i dealen känns det ju vårt priset.

Jag har insett att det inte blir en Kitchen aid. Det står att den klarar 9,5 dl degvätska, vilket jag tyckte lät toppen. Men så läser jag att den bara klara degar upp till 1,2 kg. Det går ju inte ihop. Det hade nog bara blivit en väldigt dyr glassmaskin.

Nu lutar det istället mot en Ankarsrum och en separat glassmaskin eller en Kenwood major som har en skål för glasstillverkning som tillbehör. Ankarsrum vet jag ju är ett säkert kort, men jag är mer osäker på Kenwood.
 

Liknande trådar

Hemmet ”Alla” verkar så nöjda med sina Kitchen Aid köksassistenter. Jag är inte det. Jag upplever att den blandar dåligt när jag gör deg. Det...
Svar
18
· Visningar
4 263
Senast: ptr
·
Hemmet Jag har helt slagit Kitchen Aid (http://www.bukefalos.com/threads/kitchen-aid-skal-till-glasstillverkning.1244215/) ur tankarna och...
Svar
12
· Visningar
5 230
Fritid Prismässigt: ja. Men är det verkligen så stor skillnad mellan Kitchen Aid (325 w) och t ex OBH Nordica (400 w)? Visst finns det även...
Svar
14
· Visningar
7 784
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp