Z

Zita

När en katt kissar inne i hallen på skor mm jämt och ständigt, vad gör man. Går ut ofta men kissar inne. Har försökt strö vitpeppar där han brukar kissa, men det funkar inte. Har hört någon gång om något annat man kan strö ut men det har jag glömt. Tacksam för tips. Det är en äldre katt. Finns det hopp??:confused:

Sv: Kisstips

Är katten kastrerad? Annars, kastrera asap. Då du skriver att det är en äldra katt finns det dock risk för att det inte gör ngn skillnad då det är ett intränat beteende.
Har han alltid kissat i hallen eller är det ngt han börjat med på sistone? En del katter börjar kissa på saker för att visa missnöje med nya flockmedlemmar tex ny katt eller ny pojkvän, nya rutiner etc
Det finns ju ngt som heter "fysprej" du kan testa, vinäger har jag hört funkar för en del också men det luktar ju inte så gott för människor heller..

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 142
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
555
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25