S
smartie
Väcktes av vovven TIDIGT i morse, vilket aldrig någonsin inträffar annars, då han hör till den morgontrötta typen. Förstod att det var kris, förmodligen i magen och vi skyndade oss ut. Men nej, rakt fram till en buske och kissade, eller snarare droppade lääääänge, säkert 4-5 minuter, Var tvungen att böja mig ner o kolla imellanåt, men jo, dropp, dropp.
Aldrig varit med om tidigare. Gick en rejäl kvällspromenad igårkväll vid 22.30, så han var ordentligt rastad. Detta "dropp-kissande" upprepades vid ytterligare två tillfällen under promenaden fast inte lika länge. Kan det vara löp-tikar i närheten? En veterinär sa en gång att hanar kan få svårt att kissa då, för att prostatan blir lite svullen o klämmer runt urinröret!?! Vovven verkar glad o opåverkad annars.
Vid vår vanliga morgonpromenad två timmar senare gick det bättre med kissandet - en riktig stråle.
Jag lade också märke till häromdagen att han "klapprade tänder" under promenaden efter att ha luktat på ett ställe. Är inte det också relaterat till doften av löptik?
Bör jag kasta mig över telefonen och ringa veterinären eller känner någon igen detta beteende? Han är tre år och jag har som sagt aldrig sett detta tidigare.
Vid vår vanliga morgonpromenad två timmar senare gick det bättre med kissandet - en riktig stråle.
Jag lade också märke till häromdagen att han "klapprade tänder" under promenaden efter att ha luktat på ett ställe. Är inte det också relaterat till doften av löptik?
Bör jag kasta mig över telefonen och ringa veterinären eller känner någon igen detta beteende? Han är tre år och jag har som sagt aldrig sett detta tidigare.