Kisse Oliver är död...

Toya

Trådstartare
Ja, min gammelskrutt gav upp nu...

Mamma ringde och berättade; hon hade förstått på honom att det var nära, han kunde lägga sig ner på golvet spinna, ovanligt högt tom för honom, och låg helst inne på det varma golvet i badrummet. Så hon höjde värmen ännu mera, och så låg hon brevid honom på golvet därinne tills han helt enkelt slutade att andas.

Min skruttiga kisse, jag är så ledsen att jag inte var där, men så glad över att du fick ett så fint slut efter allt du varit med om.
Vi fick så mysiga stunder på slutet, jag kommer att sakna ditt uppfodrande jamande när det är dags för en mysstund; ditt något enerverande, påträngande sätt att ta dig upp i mitt knä när jag satt och åt något i soffan; dregelpölen i mitt knä; stamp-stamp-stampet när du kom springande för att möta... Vad tomt det kommer bli...

En katt som klarat sig igenom glykolförgiftning, avmagringar pga tappade tänder, kvävningsattacker efter att han glömt att tugga korven, och gud vet vad mer, fick till slut ge upp, hans kropp orkade inte mer. Fina skruttkisse.

Sv: Kisse Oliver är död...

Låter som om han fick somna in på ett väldigt fint och bra sätt. I hemmet, i lugn och ro och han var inte ensam.

Liknande trådar

Katthälsa Är man en vidrig människa för att man seriöst överväger att ta bort sina katter som kissar tamefan överallt? Vi pratar inte...
2
Svar
30
· Visningar
13 929
Senast: brukshund
·
Katthälsa Vi har två katter här hemma, Iso på 8 månader och gizmo på snart 2 år. Första gången gizmo kissade inne var han runt 6 månader och det...
Svar
9
· Visningar
1 014
Senast: Emuliiaa
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
1 977
Senast: alice
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 112
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar