kissar utanför buren

S

Sellan

Min nya hane kissar ut "ur" buren, han har även kissat rakt på mig! (andra dagen) det blir äckligt och illaluktande på golvet, hur kan jag få honom att sluta?

Sv: kissar utanför buren

Låter som revirmarkerande.

Jag skulle tippa på att det skulle kunna lösas med en kastrering.

Hur gammal är kaninen och hur länge har du haft honom?

Kan ju även vara nervöst beetende..

har haft han i ca en vecka,

han är 4år och inte så mkt hanterad, verkar inte nervös av sig då han glatt hoppar fram till både katterna och hunden...

vi har tänkt att kastrera honom innom ganska snar framtid...

Hannarna jag har haft innan har jag aldrig haft "kissproblem" med...

Okej. Jag tror med på revirkissande än nerositet.

När han är kastrerad ska du se att problemet löser sig själv! :)

Hade förresten också en hane med samma beteende, och det slutade 2 veckor efter att han kastrerats.

Min hona kissar även hon överallt. Hon är cirka tolv-tretton veckor gammal. Vet någon hur jag ska göra för att hon ska förstå att man inte kissar utanför buren?

altså när hon är utanför buren?

min hane vänder rumpen mot gallret när han e inne i buren och får till ngn konstig kisstråle som sprutar ut i halva rummet typ :crazy:

*lånar tråden lite*

Min hane (över 10 år, vet inte exakt ålder) kissade tidigare enbart i sin "potta", men plötsligt blev han arg på pottan och började välta ut sågspånet varje gång man satte nytt och kissade överallt förutom i pottan...
Vad tror ni det kan bero på och tror ni att det går att få honom rumsren igen?

altså när hon är utanför buren?

min hane vänder rumpen mot gallret när han e inne i buren och får till ngn konstig kisstråle som sprutar ut i halva rummet typ :crazy:

ja, när hon är utanför. det är nästan som om hon VILL kissa utanför buren, hon skuttar liksom ut och kisssar istället för att stanna kvar i buren.

ah, jag läste lite slarvigt!

hon får ha en kaninblöjja kanske? :rofl:

hihi. men min ena kanin kan kissa när man har henne i famnen. vad man gör för att ta bort det vet jag inte.. och hon är väldigt dominant och inte lättskrämd. hon ger sig på hunden (sätter sig på bakbenen och klöser med framtassarna...

haha, det skulle vara någonting :rofl:

min kanin har aldrig kissat PÅ mig, men hon kissar mer än gärna på kläder som ligger på golvet :crazy:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 133
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 225
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
948
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama