Kissar inne

Sv: Kissar inne

Men kan du inte bara omplacera den ena katten då?
Och så får du skriva ett kontrakt liknande det som katthemmen har; katten får inte omplaceras utan ditt medgivande och får inte avlivas annat en på en veterinärs inrådan.

Springer han på lådan ofta låter det som om han är sjuk!

Till veterinären och kolla upp "kisseriet", han kan ha urinvägsinfektion eller urinstenar.

var hos veterinären förra gången detta hände men det var ingen UVI. Den trodde oxå på att katten visade missnöje över brodern.

Måste tyvärr göra mej av med båda pga ekonomibrist och tidsbrist pga småbarn,nyköpt gård och hästar + att både jag och min sambo gått in i väggen så vi har inte orken att ge det dom är värda.

Det låter som att han kan vara sjuk. Du kanske ska kolla upp honom igen, hos en ny vet. Kanske är det något med njurarna, är inte jätteovanligt.

Senast ändrad:

Nu har hans slutat kissa inne,inte gjort något på flera dagar.

Jag tror att din katt kan ha problem med kristaller i urinet eller urinsten alternativt urinvägsinfektion. Om han går och försöker kissa mest hela tiden och resultatet bara blir små skvättar plus att han kissar hela sjöar emellanåt är tydliga symptom på detta.
Min kastrerade hankatt har drabbats av liknande besvär vid ett par tillfällen och han är totalt rumsren. När han blivit sjuk har han inte kunnat kissa och han har desperat sprungit runt och letat efter ställen där han försökt.
Första gången fick han antibiotoka och blev bra i några månader, sen hände det igen, han försökte kissa och sprang och småskvätte och trängde utan resultat, slutligen blev det en megapöl i en säng.
Jag såg till att få recept på antibiotika att ha hemma, för sånt här händer ju alltid på en lördag eller söndag.
Dessutom rekommenderade veterinären mig att sluta med det vanliga torrfodret.
(förressten om jag inte minns fel tror jag att jag läste på din seniortråd att ni bytt foder till katterna kanske det har påverkat honom...???)
Jag fick två tips, antingen ett speciellt "njurproblemstorrfoder" kommer inte ihåg vad det heter, brukar säljas hos veterinärkliniker. Det är svindyrt mer än 100 kr kilot. Men min duktiga och kloka veterinär sa att det andra alternativet som funkar mycket bättre för mig som har flera katter, är att ge burkmat.
Det här var för mer än ett och ett halvt år sedan och min katt har varit helt frisk sedan dess!
// Smirk

Då kan det vara så att han fått ur sig det som täppte till.

Håll superkoll i kattlådan framöver om du kan se liksom kristaller, ser nästan lite ut som ett tunt lager av skimrande salt. Dessa kristaller kan antingen täppa till urinröret helt eller göra kisset tjock och svårt att få ut, därav trängningarna.

Senaste gången min katt drabbades blev han frisk på en gång han hade lyckats kissa ur sig. Detta var på en lördag/söndag. Jag åkte till veterinären dagen därpå bara för att kolla upp att han var ok, det var då jag såg till att få ett recept och fick tipset om maten.

// Smirk

Hej, det visade sej att Leo hade UVI så han sövdes och spolades rent, Går nu på medecin mår redan mkt bättre.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 609
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 821
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
4 431
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar