Kissar inne

pepp

Trådstartare
Våran 7-åriga tik har börjat kissa inne på sent på natten/morgonen. Det har hänt två gånger nu, och alltid är det i hallen, på samma matta.
Vi går ut med henne sista svängen kring 21.00 som vi alltid gjort, och ändå läcker hon?

Kan det vara att hon vill visa revir, eller att hon helt enkelt är jätte kissnödig? Kan även tillägga att det är en ny matta i hallen om det skulle ha någon betydelse?

Emma

Sv: Kissar inne

Jag skulle i första hand söka en medicinsk orsak. Urinvägsinfektion, pyometra eller diabetes kan alla ge blött på golvet. Även demens kan få gamla hundar att göra inne. Kontakta veterinär kort och gott.

Mvh,
Duvan

Sv: Kissar inne

Dricker hon mer än vanligt?
Är hon på väg in i löpen?
Livmoderinflammation kan göra att de pinkar inne men då går det ju snabbt att de blir allmänpåverkade.
Ring och rådfråga en veterinär.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 100
Senast: Red_Chili
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 817
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Jag har två dvärgpudeltikar på 4 år. Dom har alltid varit rumsrena och duktiga på det viset. Sedan ungefär en månad tillbaka har en av...
Svar
7
· Visningar
4 697
Senast: Nota
·
Hundhälsa Jag har en valp på 9 månader som tidigare i stort sett varit rumsren, men nu börjat kissa inne på natten. Tidigare har jag varit ute med...
Svar
6
· Visningar
1 348
Senast: MiaMaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama