Kissar i golvbrunn

terwa

Trådstartare
Är det vanligt att katter kissar i golvbrunnen istället för på kattlådan? Vår katt har inte använt kattlådan sen före sommaren tror jag. Hon går ut och gör ifrån sig men lådan har stått kvar för säkerhets skull.
I förra veckan flyttade jag lådan till källaren och den natten när jag var på toa kom katten in och satte sig och kissade i golvbrunnen.
Det var andra gången vi ser henne göra det så vem vet, hon kanske går dit ofta.
Är det fler som har katter som gör så?

Tycker det är praktiskt jag. Hon bajsar på samma ställe ute så där tar jag upp några gånger i veckan med hundpåse. Känner mig bortskämd, är ju superenkelt med katt.

Nä. Vår katt har golvbrunnen till att dricka ur och till att gömma diverse stöldgods i :cautious:. Han petar bort gallret så gott som dagligen. Den lille gynnaren är hårsnoddsfetischist och när han lyckats norpa en och lekt med den ett tag brukar den sedan återfinnas i golvbrunnen... Lagom mysig... Vi har stor omsättning på hårsnoddar här hemma...

Vi har gjutjärnslock i badrummet så den lyckas hon inte flytta på. Förstår att det blir stor omsättning på snoddar, tycker det aldrig finns såna trots att vår katt inte brukar knycka dem

Har en som dricker duschvatten. Var gång man kliver ur duschen är hon framme och ska slicka på golvet därinne. Ljummet vatten är troligtvis gott.

Har luktat mysko någon gång så jag funderat på om det varit där och kissat, men har aldrig sett någon göra det faktiskt. Hankastraten går helst ut och kissar i det rena höet, eller halmen, i stallet.. Inte i hästboxarna som jag hade tyckt varit lämpligt i så fall. Får nog skaffa kattlåda ute också.
Lilla damen har toalett i rabatten vid huset till hundens stora glädje.. :crazy: :yuck:

Lådan de har inne använder de knappt sen jag bytte till "fel" sand (från Everclean till ÖkoPlus, inte poppis, måste byta tillbaka!) utan säger till vid dörren när de vill ut och göra sina behov.

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 386
Senast: Kaching
·
Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 549
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka