Kissade blod

_Maria_

Trådstartare
I går eftermiddags när jag hade varit ute och gått med Lassie (bordercollie/collie, snart 9 år) i ca 1,5 timme så hoppade vi in i bilen och skulle köra hem. När vi kom hem så lyfte han väl på benet ca 3 gånger innan vi kom in i trapphuset. Först gången var kisset bara lite orange, andra gånger ljus-rött och tredje gången kom det vanligt kiss i början och sedan nästan bara blod. Men det var ingen stor mängd. Sen fick han vara inne i fyra timmar och nästa runda var allt normalt. Det har inte varit minsta lilla tillsymmelse av blod i kisset sedan dess. Vad kan detta bero på?

Jag kom och tänka på urinvägsinlammation eller något problem med njurarna kanske..Men konstigt att det bara försvann.
 
Sv: Kissade blod

Håll noga koll på det. Det kan vara njurarna som håller på att kolapsa
Jag avlivade min dallis när han var 13,5 då njurarna akut blev dåliga han var frisk på morgonen och på eftermidagen var det blod blandat kiss i hela köket och det blev bara värre, han fick avlivas i hemmet mindre än 24 timmar efter vi upptäckte det.:cry: Det är dock 4 år sen men känns som om det var igår
 
Sv: Kissade blod

Håll noga koll på det. Det kan vara njurarna som håller på att kolapsa
Jag avlivade min dallis när han var 13,5 då njurarna akut blev dåliga han var frisk på morgonen och på eftermidagen var det blod blandat kiss i hela köket och det blev bara värre, han fick avlivas i hemmet mindre än 24 timmar efter vi upptäckte det.:cry: Det är dock 4 år sen men känns som om det var igår


Usch..ja sådan bilder sätter sig på näthinnan..
Men var det någon veterinär som tog prover på honom efter att ni först upptäckte det?

Det kanske finns någon medecin som funkar eller foder som förebygger om man lyckas upptäcka det i tid?
 
Sv: Kissade blod

Tycker du ska kontakta vet för att ta ett urinprov. Det kan vara urinvägsinfektion, prostatabesvär, urinsten etc och sådant kräver behandling.
Man ska inte tro det värsta med en gång, men är det tex njurarna (även om det inte brukar ge blod i urinen som första symptom) är det bra om man får reda på detta så snart som möjligt så man kan sätta hunden på diet.
 
Sv: Kissade blod

Jag skulle ringa min vet direkt..
De är ju inte så man kan förlora nå på det
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 194
Övr. Hund När jag kom hem från jobbet nu ikväll kom ett sms om att ett paket jag beställt med fryst färskfoder (24x500g) kommer att leveraras...
Svar
3
· Visningar
633
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 754
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 895

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp