Kiss i soffan, igen!

A

always_TsT

Vi hade en incident i vintras då varan hon katt kissade i soffan oftare och oftare. Hon slutade efter ett tag, men nu idag när jag kom ner i vardagsrummet märkte jag att hon hade kissat igen...Vad kan jag göra för att få henne att sluta "/ Någon som kan hjälpa mig??

Sv: Kiss i soffan, igen!

Det finns ett medel som heter Dettol som man kan tvätta med där katten har kissat. Det ska tydligen ta bort kisslukten effektivt.

Är katten kastrerad? Är hon innekatt eller får hon gå ut? Kissar hon både i lådan och i soffan? Kan det vara urinvägsinfektion? Kan det vara något som hon protesterade mot i vintras och nu?

Man kan prova att ha flera lådor, stänga in henne på ett mindre utrymme så hon lär sig gå på lådan, men har hon skött det tidigare tror jag att det är en protest mot något eller att hon behöver kollas upp av veterinär.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
938
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 545
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama