kiropraktor - vila?

Sv: kiropraktor - vila?

då skrittar du inte ens dom dagarna?

jag brukar nämligen vara ute o skritta han för hand. Tänkte höra om man kanske skulle låta bli det oxå då?

2 dagars vila sa min kiro efter han behandlat (bla justerat bäcken). Dock fick han vanlig hagvistelse.

Red som vanligt den 3 dagen, dock med tanke i bakhuvet att han kan vara lite öm, så ingen press.

Jag skulle låta hästen vila från ridning ett par dagar, men hagvistelse som vanligt. Att leda för hand borde väl inte vara så farligt?

Jag skulle låta hästen vila från ridning ett par dagar, men hagvistelse som vanligt. Att leda för hand borde väl inte vara så farligt?

ja, det är precis det jag funderar över?
ja hade tänkt låta han vila från all annan träning. Men sen är ju frågan om det gör nått att skritta för hand...?
Ska iofs fråga kiropraktorn när ja är där.. men var lite nyfiken såhär i förhand ..

Har det inte varit någonting speciellt, utan bara en "vanlig" behandling så kör vi så här:Dag 1 vila & dag två skritt. Sedan är vi igång igen. Vanlig hage på dagarna.
Sist korrigerades höften eftersom den var sned. Då gjorde vi så här på inrådan från equatrikern: Dag 1 vila. Dag 2 & 3 prommis. Dag 4 & 5 ridning men bara på rakt spår. Vanlig hage på dagen då hon går i liten och lugn flock.

Vår kiropraktor brukar ge instruktioner, första gången något justerades fick han vila påföljande dag, skrittas ett par dagar och sedan motioneras lugnt.

Nu är det inte så mycket att korrigera, smådetaljer och då får han ridas som vanligt. Oftast blir de ju lite matta om man justerat en hel hög saker, då är det ändå inte roligt att sitta upp...

Liknande trådar

Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 091
Senast: Freazer
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
691
Hästvård Undrar om noen har hatt inflammasjon eller annen skade i laddet mellan scapula og humerus i frambenen? Aven annen problematik der? Har...
Svar
3
· Visningar
246
Senast: Jeps
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
894
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka