kiropraktor + gravid v.9?

surprice1985

Trådstartare
I väntan på att mvc ska öppna sin telefontid tänkte jag höra med er här om ni vet om det är farligt att gå till en "kotknackare" när man är gravid?
Jag blev omkull knuffad ganska rejält i hagen i början på sommaren, landade mest på svanskotan vilket gjorde grymt ont de första dagarna (har typ brutit av den innan så den vet jag va den sitter om man säger så :eek: )
Sen gick det över till att göra ont någonstans vid sidan om, bäckenet/höften o ner i höger skinka... Jätte svårt att säga riktigt var det gör ont för känner inget när jag trycker, det är liksom bara inne det gör ont :confused:
När jag suttit i soffan tex o halv legat lite o sen reser på mig så gör det ont nåt så in i ***! Kan tex inte stå på ett ben om jag ska ta på/av byxorna... Det kan gå om när jag rör lite på mig.
Ibland kan det bara komma utan att jag har någon vidare förklaring till varför o då göra ont hela dagen vilket gör det ganska jobbigt att jobba eftersom jag måste stå upp o röra på mig hela tiden på jobbet med en del lyft (köksbiträde)...
Tänkte om det kan vara något gravid relaterat då jag tycker att det har blivit värre?
Är min andra grav. o min första hade jag inga besvär över huvudtaget så foglossningar o andra besvär har jag inte en aning om hur det känns!
Är så klart rädd att det ska bli värre när jag blir tyngre/att något är snett så det blir kompl. vid förlossning :crazy:
Sambon tycker att jag ser sne ut i höften...
Är i v. 9 + 0 nu...

Sv: kiropraktor + gravid v.9?

Det ska inte vara några problem om du berättar för kiropraktorn att du är gravid. Det är väl massage och sånt på vissa ställen man ska undvika de första veckorna.
Jag har gått till Kiropraktor regelbundet under båda mina graviditeter från vecka 6-7 någonting. De är ju legitimerade:confused: i alla fall godkända av socialstyrelsen och har ganska strikta föreskrifter om sina behandlingar.
Min ena barnmorska var skeptisk men det är även vissa läkare så jag lyssnade faktiskt på kiropraktorn. Mina kiropraktorer behandlar många gravida framförallt i slutet av graviditeten för att räta ut bäckenet och annat som kan underlätta inför förlossningen. Hoppas du mår bättre snart!!

Inte farligt att gå ifall man berättar.
Jag gick till min flera gånger under graviditeten eftersom jag har problem med höften/bäckenet. Allt för att det skulle bli en enkel förlossning för både mig och barnet. Nu blev det tyvärr kejsarsnitt för min del.

Tackar för svaren! Ska prata med bm först sen ska jag ringa o höra med en kiropr. Min mamma har gått till en man som är 71 år(!) still going strong :) Han är legitimerad och ska fortsätta utbilda sig tills han dör säger han :) Han borde väl ändå haft en hel del gravida hos sig under sina år!

Liknande trådar

Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 684
Senast: sandrafors
·
Gravid - 1år Det här med foglossning är inget trevligt och jag vet inte om det är det jag har men misstänker det. Borde ringa min BM för att ev få...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 009
Senast: Brandgul
·
M
Gravid - 1år Är gravid i v 26 och har de senaste veckorna fått ganska stora problem med foglossningar... Jag pratade med chefen om detta o han...
Svar
7
· Visningar
2 740
Senast: Björk
·
  • Låst
Övr. Barn Har gjort några tester från apoteket för att jag ville skaffa mini-piller och upptäckte att jag är gravid. Väldigt chockerande faktiskt...
2
Svar
26
· Visningar
3 187
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar