Kiropraktik på häst med spatt?

A

anno2

Finns det några nackdelar?

Tycker att det känns lite osäkert om någon ska dra i bakbenen åt olika håll för att få loss någonting... Men jag kanske bara är larvig:o

Sv: Kiropraktik på häst med spatt?

Om den som behandlar vet att hästen har spatt så kan de anpassa behandlingen. Så har man gjort med min spatthäst.

Sv: Kiropraktik på häst med spatt?

Du ska naturligtvis upplysa behandlaren om att hästen har spatt, och jodå jag har sett dessa behandlingar som senare resulterat i att en vilande spatt har blossat upp igen. Man ska inte ge sig på bakbenen om hästen har diagnosen spatt, det är min åsikt och mening.

Liknande trådar

Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 018
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 471
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
380
Senast: animalasia
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 403
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka