Kineseologi

Polly_Mulle

Trådstartare
Ok, inte helt säker på stavningen... men jag har haft en del problem med min häst på senaste med att han är är fräcsh i steget men ändå inte halt och vi har funderat över allt från sadlar till rotation i bäckenet. Massören har inte kunnat komma längre utan gav mig ett tel-nummer till en alternativare och där var jag med hästen idag.
Har inte några tidigare erfarenheter av sådant och vet inte helt säkert på om jag tror på att känna kroppens energier osv... men varför inte?
hon kunde ju säga var det satt och även hitta en gammal skada som jag vet att hon inte kan ha fått reda på innan... Fick med mig lite övningar oxch liknande så får vi se vad som händer inom några veckor...
Och hästen verkade nöjd med massage och akupunktur... det trodde jag inte att han hade gått med på så lätt faktiskt!

Vad säger ni?
Bu eller bä?
Tror på eller lurendrejeri?
Någon som har provat? Med vilket resultat?

Sv: Kineseologi

Jag säger att det är helt onödigt, DYRT och onödigt. Jag hade ute en sån till min förra häst och min hund. Hästen var mkt nervös och hunden dålig i magen....

Han talade bara om att min häst inte var så elak som alla trodde, utan en snäll häst. Han hade lite problem med lederna fram, inget ovanligt för en gammal hopphäst.

Hunden var en mkt stressad individ och därför var han ofta dålig i magen. Jag skulle undvika träning som stressade upp honom.

Det kostade nästan 800 kronor per behandling och han hittade fel som var hel självklara, han bekräftade bara vad jag sagt, man vill ju veta orsaken....

1600 kronor för att få veta att jag hade en fin häst och en trevlig hund....

Mitt råd är att kontakta en bra osteopat, som når längre in än massören. Ofta kan en massör behandla ett ställe och om problemet kommer tillbaka så kan det sitta länge in i kroppen, skelett och leder...

Kan du även rekommendera kiropraktor?
Mkt tacksam för svar!

Tänk vad kort tid man lever, om man tänker på hur länge man är död.

Jag anlitar regelbundet en Kinesolog till mina hästar. Jag är väldigt nöjd och det är inte ens speciellt dyrt. Hon tar 450 kronor för en behandling som tar ca en timma. Uppföljande behandling brukar bli lite billigare. I perioder när det behövs kommer hon så ofta som var femte vecka, sen kan jag ha uppehåll på flera månader.

Tycker du själv att det verkar som om din häst tyckte om det så är det säkert ok. Jag märker på mina hästar att de "hjälper till" när hon ska stretcha eller behöver böja någon led. Det märks på dem att de tycker om det tycker jag.

Piggy

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har blivit halt på vänster bak efter ett ihopsläpp. Vi åkte in till klinik och gjorde en hält utredning. Reagera lite på högt...
Svar
6
· Visningar
2 975
Senast: Jiovedi
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 345
Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: Meggan
·
Kropp & Själ Har börjat förlora hoppet tror jag så vänder mig hit för hjäääälp.... (obs långt) Söker tips, råd, erfarenheter.... Vad som helst...
Svar
8
· Visningar
1 913
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka