Kindkedjetunnel, vilken är bäst?

V

vampirida

Har problem med kindkedjetunneln på stången. Har en billig i gummi (kostar typ 20:-) men den har faktiskt lyckats vrida runt sig sist jag red!!?? Tänkte nu köpa en bättre (och antagligen dyrare) men vilken är bäst enligt dig? Har sett olika priser, allt från 120-350kr beroende på utförande. Det finns ju ex. de med "gel", och riktigt exklusiva i kalvskinn med fårlurv...

Tack på förhand!
Ida

Sv: Kindkedjetunnel, vilken är bäst?

jag skulle nog köpa neoprenpaddar (tror dom kostar 50 kr för 2 st) och sy en liten tunnel av att använda.. ev ett litet överdrag så att den håller lite bättre..

Jag har en sån billig i gummi, fungerar jättebra för mig (har den iofs bara på pelhambettet, kör utan på kandarstången).

Min erfarenhet är att tunnlarna, oavsett modell, gärna vrider sig om man har för löst spänd kedja.

En kompis hade en sån med gelé, men den hade jätteusel passform och hela kedjan vred sig.

Fårskinn har jag aldrig prövat så det kan jag inte uttala mig om, men det verkar opraktiskt tycker jag (med tanke på att det blir så skitigt jämt)

de i läder är nätta och smidiga. är inte tunga så de vrider inte runt kedjan så lätt heller.

Ja, varför syr jag inte ett eget!! Så himla lätt, det har jag aldrig ens tänkt på!! :idea:
Det är ju bara att ta en tunnare läderbit och sy ihop...

Tack för den självklarheten!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka