Kimblewick

Sv: Kimblewick

tips är att kolla TR finns på ridsportsförbundets hemsida :)

Hej,

jag har samma fråga, dvs om det är okay att tävla hoppning (ponny) på jaktstång (Kimblewick). Tycker inte riktigt att det framgår av TR. Där finns en bild på ett bett som liknar jaktstången, men det kallas oledat Thiedemanbett och är väl inte riktigt samma sak? Jag har också hört att det ska vara okay att tävla med jaktstång om man trär tygeln genom stora ringen. Idag såg jag dock ett ekipage på tävling där dom hade trätt ett delta genom de två skårorna i sidorna av jaktstången. Är det tillåtet månntro?

jaktstång/kimblewick osv. är typ samma sak. Så ja du får tävla på det. Men ibland kan ju dessa bett se lite olika ut beroende på tillverkare, så kolla att det ser ut som det på bilden, annars ska det vara fritt fram.

jaktstång/kimblewick osv. är typ samma sak. Så ja du får tävla på det. Men ibland kan ju dessa bett se lite olika ut beroende på tillverkare, så kolla att det ser ut som det på bilden, annars ska det vara fritt fram.

Är alltså Thiedemanbett samma sak som Kimblewick? Det ser ju väldigt lika ut på bilden. Sedan var frågan om man får trä tyglarna genom skårorna (t ex via delta) eller ej. Kan inte hitta något om det i TR.

ja det är samma fast utan skåror.
Eftersom det inte finns avbildat på bild att an får ha delta så uppfattar jag det som ej okej, låter lite knas att sätta på det sättet.

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 949
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen har Smålands Ridsportförbund anordnat distriktsmästerskap i hoppning för ponny, där Småland men även Öland ingick. Milwa...
Svar
0
· Visningar
50
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka