A
asmodeus
Sv: Kieffer sadel
Bra, man måste ju kolla. Man vet aldrig säkert förrän man känner någon... :-)
Bra, man måste ju kolla. Man vet aldrig säkert förrän man känner någon... :-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
asmodeus skrev:Jag hade en Kieffer Master för många år sen, som i princip höll på att förgöra vissa av min hästs kroppsfunktioner. Sadeln låg helt perfekt och allt, men den hade en alldeles för "lång" och bred anläggningsyta med sina kilbossor så den tryckte över hans njurparti när man red med den. Det började med att hans kissade så fort man suttit av, och sen kunde han ställa sig och kissa mitt i ett pass, det blev bara oftare. Det tog inte lång tid innan han hade så ont att veterinären fick komma och ge honom en cortison spruta i ryggen mot spänningar och inflammation. Jag kan tillägga att jag slängde sadeln åt fanders och bytte till en utan kilbossa, och red mkt begränsat under en period. Sen försvann problemet spårlöst..
Nu kräks jag när jag ser en Kieffer Master...
Men det finns säkert hästar vars rygg fixar en Kieffer eller liknande med kilbossor, inte min dock.
Diabolical_Kitten skrev:Jo, jag tjatar i alla sadeltrådar om att man istället för att fråga oss på Buke om hur en sadel ska sitta att man lägger pengar på en bra sadelutprovare som tittar.
Vänligen läs resterande av mina inlägg.mackan skrev:Men allvar..
Men nu säger du ju samma sak om Hubertus som du anmärkte på att jag sa om Kieffer ? Priset är ju faktiskt inte en GARANTI i alla lägen för att man får det man vill ha...Diabolical_Kitten skrev:Isf borde Prestige vara ett dåligt märke.. Och Amerigo/Dominus.. och Griffin/Wintec....
(sedan finns det ju Hubertus och sån skit med, men dom ÄR ju faktiskt dåliga...)
Ja, i dagsläget. Om ett år kan det vara ett annat märke.Ser ju betydligt fler nya Prestige än Kieffer till salu.
Så sant, de är ju försäljare de med...Man ska ringa till flera sadelmakare och sadelutprovare (minst 20 st för att du ska få vettiga svar på dina frågor.)
är att det att de sällan kommer ut på annons, för att de är rätt eftertraktade och hinner sälja sig själva genom ryktet så att annonsering ofta är onödigt ? För begagnade Albion finns det ! :-)Albion finns det inte många begagnade därför det som finns ofta säljs snabbt