Kickar i galoppen

B

Born96

Tror jag blir galen. Har haft min pålle i drygt ett år nu, varit hur snäll som helst,men NU!!! Nu har han börjat med att kicka när han ska gå över i galopp(ibland) Ibland vägrar han både att galoppera och trava och bara konstrar.Andra ggr när vi är ute är han hur underbar som helst. VAD SKA JAG GÖRA!!:crazy:

Sv: Kickar i galoppen

ta ut kiropraktor..
en ny häst på ridskolan kickade första stegen i höger galopp, han hade en låsning i korset, när kiro var på så sparkade han som en galning i boxen..

Ja jag har också funderat på om han kan ha ont någonstans , men man tycker ju att han skulle visa det hela tiden och inte bara ibland:)

kan vara så att det bara triggas i galoppfattningarna.. de behöver ju sätta under sig mycket då..
jag skulle inte tveka på att ta ut kiropraktor för en genomgång.. dom märker minsta lilla som är på G..
och rid inte mera före kiropraktorn vart ute.. det kan förvärras..

lycka till!

Kolla upp hästen och om du ska ta ut en kilopraktor se till att den är vettig (det finns många okunniga som förstört fina hästar). Antagligen har hästen ont någonstans

Min häst har patella problem i bakbenen och han kickar när vi ska galoppera och ibland under galoppen.

kolla upp det min började med det helt plötsligt o det visade sig att han hade kissing spine o förträningningar i halskotepelaren o blev utdömd.

Ryggen, sadeln, klämmande skänklar.

Det är de tre första sakerna som jag tänker på (utan inbördes ordning).

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 822
Senast: JohannaB
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: mamman
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar