M

marylou

Hej!
Vad har ni för åsikter om Klaus F.Hempflings metoder?
Har läst båda böckerna och avgudar honom.Vad tycker ni? :bump:

Sv: Kfh

Jag har sett filmen och läst Dansa med Hästar.

Han är den person som inspererat mig mest i min hantering med hästar på "deras nivå". Boken tyckte jag var fantasiskt bra, även om det var mycket man redan räknat ut. Känns som att han har samma syn på hästen som jag.

Anser att han inte använder sig av "metoder" på det sättet, utan agerar naturligt utefter hästen och situationen.

Läste hans "Dansa med hästar" för några år sedan första gången. Har haft stor nytta av det sättet att hantera hästar :bump:

Det finns fler bra författare/tränare som alla utgår från hästen, men KFH förmedlar det på ett bra sätt :bow:

Jag tycker han har en otroligt sund inställning, han är super... försöker lära mig av honom så mkt det går. :D

Har läst "dansa med hästar" och gillar själva hanteringsbiten, däremot så föll inte ridbiten mig lika mkt i smaken (även om det fanns guldkorn här och var i den också)

Tycker han är väldigt sund!!

Ska försöka hantera och rida min pålle efter hans filosofi, eller ja metod eller vad man ska säga. Hans filosofi kring hästar har jag redan.

Jag har precis lånat boken och tycker att den än så länge är bra. Detta har jag saknat, även om det e.g bara är sunt förnuft. Behöver bli en bättre ledare för min häst. ;)

Läste boken för ett par år sen kanske, och då tyckte jag att den var svår att förstå. Ska nog testa igen, nu när jag är lite äldre! ;)

Han verkar ha en otrolig relation till hästarna. Jag har läst Dansa med hästar och försökt göra som det står men tänk om man kunde få ge en kurs för honom :smirk: man skulle ju aldrig mer behöva använda ett grimskaft eller något!! Tänk vad underbart :smirk:

Läst boken och hela min syn på hästar ändrades efter det! Kommunikationen mellan mig och hästarna har förändrats totalt och många problem som förr ansågs omöjliga är idag inga problem att löa överhuvudtaget!

Han har inspirerat mig otroligt mycket i min hästhantering, kommer han till sverige så står det skrivet att jag kommer att slänga en häst i en transport och gå på hans kurser. Tänk att besitta hans kunskap och känsla, då hade jag varit lycklig :)

Melli skrev:
Han har inspirerat mig otroligt mycket i min hästhantering, kommer han till sverige så står det skrivet att jag kommer att slänga en häst i en transport och gå på hans kurser. Tänk att besitta hans kunskap och känsla, då hade jag varit lycklig :)

Han kommer till Sverige...

Han kommer ha en heldagsclinic söndagen den 18:e september och intensivkurs fredagen den 23:e till och med söndagen den 25:e september utanför Stockholm.

Hade varit superkul att åka dit men jag tyckte att det är alldeles för dyrt :crazy:

Håller med, hade också gärna åkt dit men tycker det är lite dyrt. Och om jag fattade det hela rätt så är det samma pris både med och utan häst..?

Han har en mycket bra syn på hästhållning. Jag gillar hans metod skarpt och önskar att fler hade följt den. :smirk:

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 047
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
544
Senast: MiniLi
·
Hundträning Letar efter bra böcker om lydnad, bruks, allmän valpuppfostran.. ja lite allt möjligt. Det finns ju ett helt hav med hundböcker där...
Svar
4
· Visningar
413
Senast: farin
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 359
Senast: Häst_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar