Kevin Caine

H

Hrdina

Har en kompis som rider en väldigt kapabel häst e:Kevin Cain, någon som vet något om den hingsten? Allt av intresse. Har bara hittat en till avkomma efter honom i Sverige men det kanske finns fler?
 
Puttar upp en gammal tråd.

Jag har sökt på internet och i gamla tävlingskalendrar men jag kan inte hitta något om denna hingst. Ser att uppfödaren (Claes Brudefors) fött upp ett gäng hästar med kändisnamn (inkl. de två hästar jag hittat som är e Kevin Caine) så det bör finnas någon form av stam på denna.
 
Ja! Jag som brukar testa alla möjliga stavningar får väl skämmas lite nu att jag inte hittade honom. ;)

Han är uppfödd av Claes Brudfors ser jag på en gammal hästförteckning jag hittade vid en googling så det är helt klart rätt häst. Stort tack för hjälpen!

Alltid trevligt att att kunna samla hingstar och deras avkommor som inte finns i de officiella registren. :)
http://www.haststam.se/horse/view/282950
 
Jag sökte på Caine istället för Kevin.

Det är väl jämförbart med att man letar efter en häst, ger upp och sedan kollar i stamboken i något helt annat sammanhang - så är hästen där.

Ja, att hitta hästar som har "konstig" stam är ju alltid trevligt. :)
Jag brukar titta in i din databas lite nu och då. Jag gillar den. :)
 
Senast ändrad:
Och nu kom jag på varför jag kände igen Claes Brudefors...
Jag är inte alls säker, men jag tror att Angelica - som är mamma till Naomi (Brad Pitts mamma), Jimmy Lee, Brandon Lee och förmodligen även Michelle Pfeiffer - kan ha ägts av Skånsta Ryttare ("min" ridskola) mellan april 1991 till någon mellan 1992 och 1994 (Naomi föddes 1994, så förmodligen före 1993 i så fall).
 
Världen är liten. :)

Inser att jag inte sökt så grundligt som borde... Misstänkte bl.a. Angelica som mor till Naomi, men hittade inte henne registrerad (pga felstavningen) förrän nu så jag vågade inte slå fast något. Nu får jag se till och reda ut härvan i databasen. ;)
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
  • Artikel
Hästnyheter Cardento kom till Sverige och Flyinge som femåring. Redan första säsongen betäckte han 130 ston, och numera finns nästan 1500 avkommor...
Svar
0
· Visningar
153
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hej! Jag söker information om ett gäng hästar som befann sig i Västra Götaland före 2014. Om det finns någon som har relevant...
Svar
0
· Visningar
681
Avel Jag är väldigt förtjust i Conthinder avkommor. Han verkar vara valack nu enligt Horsetelex. Är det någon som har avkommor efter honom...
Svar
2
· Visningar
550
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp